Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:43:32 GMT

کتاب‌های نهادینه سازی ارزشها در الگوی مدرسه توحید

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۲۱۲۰۴۹

کتاب‌های نهادینه سازی ارزشها در الگوی مدرسه توحید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در آئین رونمایی از کتاب‌های نهادینه‌سازی ارزش‌ها که در سالن نشست های مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید قم برگزار شد، اظهار کرد: مؤسسه توحید یک الگوی جدیدی را در عرصه تربیتی خلق کرده است.

مؤسسه توحید یک الگوی جدیدی را در عرصه تربیتی خلق کرده است.

 

آیت الله اعرافی با بیان اینکه تربیت اسلامی به معنای تربیت اراده ها است که این موسسه به آن اشاره کرده، خاطرنشان کرد: نگاه کلان تمدنی به اسلام که توسط انقلاب اسلامی دنبال می‌شودکه نیز نیازمند کار بیش‌تری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طی چندسال اخیر طرح‌های متعددی در حوزه تدوین شده است، بیان کرد: بخشی از این طرح‌ها مرتبط با آموزش و پرورش است.

الگوی تعاملی توحید در حوزه در حال دنبال شدن است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش اشاره کرد.

 

به گفته ایشان، در ارتباط با نهادها اعتقاد ما بر این است که باید به تفاهم‌نامه، دبیرخانه و طرح‌های مشترک برسیم. این الگوی تعاملی توحید در حوزه در حال دنبال شدن است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش اشاره کرد.

در پی این ارتباط و تعامل می‌توان مطالعات مشترکی را ایجاد کرد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید نظریه کلان مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید تدوین شود، اظهار داشت: این اتفاق دارای ارزش بسیاری است که باید هرچه زودتر رقم بخورد. نظامهای تربیتی نیازمند بازکاوی و بازشناسی مستمر هستند. این موضوع موجب می‌شود با جایگاه خود آشنا شده و همواره به دنبال ارتقا باشیم.

انتقال تجربیات این موسسه می‌تواند اقدامات مطلوب تحولی را درآموزش وپرورش به همراه داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید، می‌تواند با بخش‌هایی از حوزه ارتباط و تعامل داشته باشد، عنوان کرد: در پی این ارتباط و تعامل می‌توان مطالعات مشترکی را ایجاد کرد. انتقال تجربیات این موسسه می‌تواند اقدامات مطلوب تحولی را درآموزش وپرورش به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس تحولی مدرسه توحید حفظ ارزش ها ارتباط مدرسه و حوزه الگوی تربیتی تالیف کتاب روشهای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۲۱۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین در سال جاری با بیان اینکه گره خوردن خدمت به نام اربعین و سیدالشهدا توفیقی است که باید قدر آن را بدانیم، تصریح‌کرد: بیش از یک دهه است که شاهد انسجام مدیریتی و ظرفیت‌های مردمی در حوزه اربعین هستیم، این انسجام سال به سال در حال افزایش است؛ در این سال‌ها با ورود قاعده‌مند دولت، مجموعه خدمات ارائه شده در ایام اربعین به طور قابل توجهی رشد و ارتقا پیدا کرده است، ما نیز در استان با تکیه بر همین تجربه این مسیر را با قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه خدمات رسانی در ایام اربعین شکل گرفته است که می‌توان به ارائه خدمات حمل و نقل، توزیع یک میلیون بطری آب معدنی، تأمین کولرهای مورد نیاز مواکب اشاره کرد؛ در سال جاری نیز باید نیازهای حوزه‌ی آموزش، امنیت و فرهنگی احصا شود و مطالعه صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: کارهای گذشته را باید استمرار و در عین حال خدمات را گسترش دهیم، با مرور تجربه‌های گذشته می‌توان اقدامات بهتری ارائه داد؛ چندین گلوگاه در حوزه اربعین وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که مهمترین آن مسئله گذرنامه است، البته سال گذشته با برنامه ریزی درست فراجا با کمترین اعتراض در حوزه گذرنامه در سطح کشور مواجه بودیم و در استان عملکرد خوبی داشتیم، امسال نیز باید تلاش کنیم که این هماهنگی و برنامه ریزی صورت بگیرد و اعتراض‌ها نیز به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: گلوگاه بعدی حمل و نقل است که باید بر حمل و نقل داخل کشور تا مرز تمرکز کنیم، در این حوزه می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد تا خدمات کامل‌تری ارائه دهیم و فشار کمتری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وارد شود.

کاظمی یادآور شد: در این مدت باقی مانده باید کمیته‌های ستاد اربعین به سرعت تشکیل و احکام اعضای آن صادر شود تا به نحو احسن اقدامات مورد نیاز پیگیری شود.

کد خبر 6094744

دیگر خبرها

  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه