Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری با بیان اینکه مطابق قانون استفاده از وسائل گرمایشی انرژی بر در فضای باز ممنوع است اظهار کرد: اتلاف گاز طبیعی به شکل مسرفانه و بدون هیچگونه ارزش افزوده از مصادیق اسراف و اتلاف منابع محسوب می‌شود که با موازین قانونی منطبق نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته و همزمان با تعطیلات پایانی هفته تمامی اماکن  تفریحی گردشگری مشهد و طرقبه- شاندیز مورد بازدید و بازرسی دقیق قرار گرفت که حاصل آن ۱۸۰ تذکر و صدور ۷۵ مورد اخطار است. همچنین جریان گاز ۴۹ مجموعه متخلف که ۴۱ مورد آن در طرقبه و شاندیز بود قطع و گرماتابش و دیگر وسائل گرمایشی غیرمجاز آنان جمع آوری شد.

وی گفت: استفاده مراکز گردشگری، رستوران‌ها، کافی شاپها، اماکن تجاری، محل‌های پذیرایی، تالارها و ...از وسائل گرمایشی انرژی بر همانند گرماتابش، شعله زیرتخت آلاچیق‌ها، آتشدان، شعله تزئینی رستورانی و هرگونه لوله کشی جدید ممنوع است و مشترکین موظف به جمع آوری این تجهیزات هستند.

افتخاری گفت: اکیپ‌های زمستانی شرکت گاز خراسان رضوی طبق قانون در مرحله اول نسبت به تذکر و صدور اخطار به مراکز متخلف اقدام کرده و در نوبت دوم در صورت عدم رعایت موضوع بلافاصله نسبت به قطع جریان گاز اقدام خواهند کرد. وصل مجدد منوط به جمع آوری تجهیزات ممنوعه و ارایه تعهد کتبی مالک مبنی بر عدم تکرار موضوع خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، گاز طبیعی را سهم همه بخش‌های مصرفی عنوان کرد و گفت: مدیریت مصرف درست گاز یک مطالبه عمومی است و وظیفه شرکت گاز استان نظارت بر اجرای دستورالعمل های مدیریت مصرف بهینه گاز با کمک خود مردم است.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار در کشور، موضوع نظارت بهینه بر مصرف گاز در استان خراسان رضوی با همکاری گروه‌های مردمی به عنوان "طلایه داران"  انجام می‌شود که هدف این طرح توصیه به استفاده بهینه از نعمت گاز طبیعی به عنوان یک "امر به معروف" است.

افتخاری گفت: شهروندان در صورت مواجهه استفاده مراکز تجاری به ویژه فست‌فودها یا رستوران‌های خیابانی از وسائل گرمایشی در فضاهای روباز می توانند با مراجعه به سایت شرکت گاز استان خراسان رضوی به آدرس nigc-khrz.irو کلیک بر روی پنجره "نظارت همگانی-مصرف بهینه" نسبت به ثبت تخلف این مراکز اقدام کنند. همچنین سامانه تلفنی ۱۹۴ مرکز امداد شرکت گاز نیز آماده دریافت گزارشات مردمی در این حوزه است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مصرف گاز مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی طرقبه شاندیز وسائل گرمایشی خراسان رضوی شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۲۶۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

شرکت‌های گاز استان‌های خراسان جنوبی و کرمان اعلام کردند که سیل چند روز اخیر آسیبی به تأسیسات و ابنیه صنعت گاز وارد نکرده و جریان گاز هم در این استان‌ها پایدار است.

به گزارش شانا، شرکت گاز استان خراسان جنوبی اعلام کرد که با وجود وقوع سیل و مسدود شدن برخی راه‌های مواصلاتی در این استان، جریان گاز در شهرها و روستاها پایدار است و آسیبی به پروژه‌های در حال اجرا، وارد نشده است.

استقرار گروه‌های امداد شرکت گاز کرمان

محمدرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز از اعزام تیم‌های امداد و گروه‌های پیشتاز این شرکت در قالب یک تیم ۴۰ نفره به شهرهای جنوبی استان خبر داد.

وی گفت: با اعلام ستاد بحران استان و پیش‌بینی سیل در جنوب کرمان تیم‌های عملیاتی امداد و گروه‌های پیشتاز شرکت گاز استان کرمان به جنوب استان رفتند و در شهر کهنوج مستقر شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: از دلایل حائز اهمیت حضور تیم‌های امدادی شرکت گاز در شهرستان‌های سیل‌زده، می‌توان به تلاش این تیم‌ها برای استمرار گازرسانی در شهرهای جنوبی همچنین استقرار ماشین‌آلات اجرایی مانند بیل‌های مکانیکی برای رفع انسداد معابر شهری در این منطقه اشاره کرد.

سلیمانی تصریح کرد: از سویی همسو با وظایف و انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، لیست همه ماشین‌آلات و تجهیزات این شرکت به ستاد بحران استان و فرمانداران و شهردارهای شهرهای جنوبی اعلام شده تا در صورت نیاز در اختیارشان قرار گیرد و تاکنون هم در شهرهایی که دچار انسداد راه شده بودند، توانسته‌ایم به کمک مردم و مجموعه شهرستان برویم.

وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه مهندسی در مرحله نخست دستور ایمن‌سازی را صادر کرده‌اند و همه لوله‌ها و تجهیزات مرتبط با پروژه‌های گازرسانی منطقه جمع‌آوری و به اماکن امن برده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد: تیم‌های امداد شرکت گاز استان کرمان با مجموعه تجهیزات شامل ۲ خودروی پیشرفته مدیریت بحران، اقلام یدکی و ۱ خودروی مخابراتی بحران تا پایان بحران در منطقه جنوب مستقر هستند.

سلیمانی گفت: به همه واحدها نیز اعلام شده تا پس از اتمام بارندگی‌ها، شبکه‌های توزیع و تغذیه را بررسی کنن گد تا اگر به دلیل سیل مشکلی پیش‌آمده بود، رفع و اصلاح شود.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها