Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر، بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی دنا و سیراف انرژی در دو سال آینده را هدف اصلی این هلدینگ اعلام کرد و گفت: طرح پتروشیمی دنا تنها ۱۹ درصد تا تکمیل فاصله دارد و امیدواریم این طرح در پایان سال آینده و طرح سیراف انرژی نیز با ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ انرژی‌سپهر، علی یاری در مجمع عمومی عادی سالانه هلدینگ انرژی سپهر که روز شنبه (۱۸ آذرماه) برگزار شد با ارائه گزارش سال مالی اظهار کرد: تولید حدود ۷۹۶ هزار تن محصول متانول به‌عنوان بالاترین مقدار ثبت‌شده در شرکت پتروشیمی سبلان و ارزآوری نزدیک به ۱۷۵ میلیون دلاری برای کشور یکی از مهم‌ترین اقدام‌های در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ بود و هم‌اکنون نیز مقدار تولید در این مجتمع بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت است.

وی بهره‌برداری از دو پتروشیمی در دو سال آینده را هدف اصلی هلدینگ انرژی‌سپهر اعلام کرد و افزود: همزمان با پیگیری افزایش تولید سبلان، پیشرفت دو طرح دنا و سیراف انرژی نیز با جدیت دنبال شد، اما با توجه به تحقق نیافتن بودجه پیش‌بینی‌شده از محل فروش متانول سبلان، تا حدودی تأمین مالی مورد انتظار محقق نشد. با این همه اکنون طرح دنا تنها ۱۹ درصد تا تکمیل فاصله دارد و امیدواریم با حمایت بیشتر سهامداران در پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد، همچنین طرح سیراف انرژی نیز با ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود و ظرفیت اسمی تولید سالانه متانول در سه شرکت انرژی‌سپهر به حدود ۵ میلیون تن می‌رسد.

مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر در ادامه با اشاره به حل مشکلات سنواتی این هلدینگ گفت: متأسفانه در دوره‌های گذشته به دلایلی همچون پیچیدگی پرونده‌های حقوقی - سنواتی، عزمی برای پیگیری و حل مسائل وجود نداشت، اما خوشبختانه در این سال مالی چند پرونده اصلی حل و بسیاری از مشکلات برطرف شد.

یاری درباره تأمین مالی در هلدینگ انرژی‌سپهر و شرکت‌های تابع گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های هلدینگ، تأمین مالی است که در این باره دستاوردهای مثبتی کسب شد. اخذ وام هزار میلیارد ریالی از بانک اقتصاد نوین، انجام مقدمات صدور ۱۵ هزار میلیارد ریال اوراق خاص شرکت سیراف انرژی از بانک رفاه، دریافت ۱۵ میلیون یورو از محل فاینانس شرکت پتروشیمی سیراف انرژی از بانک مرکزی، وصول مبلغ ۲۴۱ میلیارد ریال در سال مورد گزارش از محل بازیافت اعتبار ارزش افزوده در شرکت سیراف انرژی و پیگیری اخذ مصوبه از شبکه بانکی کشور در مجموع به مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در قالب تسهیلات ریالی و اعتبارات اسنادی در طرح دنا، پیگیری اخذ گواهی مسدودی ارزی درباره تسهیلات ۲۰ میلیون یورویی بانک EIH با عاملیت بانک پارسیان در طرح دنا، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بانک‌های شهر و رفاه کارگران، اخذ موافقت صندوق توسعه ملی با تمدید یک ساله اعتبار اسنادی تا پایان سال ۱۴۰۲ و کسب موافقت اولیه برای تمدید تا پایان سال ۱۴۰۳ در شرکت سیراف انرژی از اقدام‌های انجام‌شده در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ است.
 
وی در ادامه حمایت از تولید ملی را یک اصل اساسی در مجموعه عنوان و اظهار کرد: همان‌طور که در گذشته به‌عنوان نخستین هلدینگ در سفارش‌گذاری کاتالیست بومی قلمداد می‌شدیم، سال گذشته نیز این رویه ادامه یافت و نخستین راکتور فوق‌سنگین ۲۴۰ تنی تولید گاز سنتز ساخت ایران در پتروشیمی دنا نصب شد، همچنین ساخت، تحویل و نصب تجهیز (ATR) و مبدل 2021-3، ساختِ تجهیز مبدل 2020-1&2 برای طرح‌های دنا و سیراف انرژی از سوی شرکت ماشین‌سازی اراک در این سال انجام شد. ساخت و نصب تاورهای ۵۰۰۴ و ۵۰۰۲ در طرح متانول سیراف انرژی نیز از سوی شرکت ماشین‌سازی انجام شد تا این هدف‌گذاری در هلدینگ عملیاتی شود.

مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر افزود: فروش با پرمیوم‌هایی بالاتر از بسیاری از عرضه‌کنندگان ایرانی متانول در شرکت سیتکو به‌عنوان بازوی تجاری هلدینگ، همچنین عدم پرداخت هرگونه دموراژ از سوی این شرکت با مدیریت رزرو و اجاره کشتی با وجود محدودیت در تولید و انبارش از دیگر اقدام‌های مثبت انجام‌شده است.

یاری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در زمینه ورود به حوزه پایین‌دست پتروشیمی نیز گفت: انجام مطالعات امکان‌سنجی مقدماتی در تکمیل زنجیره­ ارزش محصول متانول به اسید استیک در شرکت شیمیایی لاوان و پیگیری همزمان دو گزینه اخذ مصوبه تخصیص گاز برای طرح اوره و آمونیاک یا احداث یک پالایشگاه کوچک در شرکت پتروشیمی گناوه دشتستان به جد در دستور کار است تا ضمن ارزآوری بیشتر برای کشور، متانول تولیدی در سبلان را به محصولی با ارزش بالاتر تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: همگام با شرکت‌های پروژه‌محور و بهره‌بردار در هلدینگ انرژی سپهر،‌ شرکت قطب پتروشیمی سپهر لاوان با هدف توسعه خدمات غیرصنعتی در سال گذشته اقدام به افزایش ظرفیت خدمات، همچنین راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب به‌منظور حفاظت از محیط زیست منطقه کرده است.

هیدروتست مخازن صادراتی در پتروشیمی سیراف انرژی، اخذ سند مالکیت از سوی شرکت سیراف انرژی پس از رفع اختلاف با امور آب استان بوشهر، توسعه نقش حاکمیتی - نظارتی هلدینگ در همه ارکان شرکت‌ها از جمله حوزه‌های برنامه‌ریزی، مالی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات و انجام تشریفات قانونی و ثبت نهایی افزایش سرمایه هلدینگ از دیگر محورهای گزارش مدیرعامل انرژی سپهر در این مجمع بود.

منبع: شانا

کلیدواژه: هلدینگ انرژی سپهر پتروشیمی سیراف انرژی پتروشیمی دنا هلدینگ انرژی سپهر شرکت سیراف انرژی سیراف انرژی پتروشیمی دنا بهره برداری پایان سال انجام شد سال مالی طرح دنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۲۶۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری