Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@00:03:46 GMT

اجبار رفتن به نمازجمعه برای منتقدان دولت!

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۳۷۱۰۱۵

اجبار رفتن به نمازجمعه برای منتقدان دولت!

سایت خبری نواندیش به نقل ازکانال خبری تابان نوشته: «حکم قضایی معلم بازنشسته، محمدصفوی، منتقددولت به شرکت درنمازجمعه شهرستان بویین زهرا به مدت۶ماه پایان یافت.
فارغ ازدرستی یا نادرستی حکم قضایی مبنی برتمکین محکوم به حضور در نماز جمعه، ناخواسته ارزش معنوی، مراسم عبادی ومعنوی نمازجمعه رازیرسوال می برد، به گونه ای که شاید در آینده حضوردرنمازهای یومیه وجماعت مساجد هم نوعی مجازات برای محکومان فرهنگی ومنتقد دولت تلقی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید قاضی صادرکننده حکم از سوتعبیر این نوع مجازات هادرجامعه فرهنگی کشور اطلاع نداشته وگرنه تبعید یا تمکین معلم بازنشسته برای شرکت درنمازجمعه شهرستان بویین زهرا به مدت۶ ماه را به عنوان مجازات قضایی اعلام نمی کرد. بگذریم، روایت است پیامبراکرم صلی الله وعلیه درساعات پایانی عمر فرمودند:«اگرکسی حقی برگردن من دارد بگوید تا قصاص کند. شخصی درجمع حاضران بلند شد و گفت: یک بار شلاق شما سهوا به من خورد. پیامبر (ص) شانه اش رابرهنه کردتا شخص قصاص کند، اما او محل قصاص را بوسید ...

اگراصل بر رعایت سیره پیامبر (ص) وحکم رفتار مسلمانی باشد، هم اینک بایدبخش زیادی ازمدیران نظام ، تن و بدن خودرا مقابل مردم کشور برهنه کنند تا تازیانه های ستم دیدگان و فقرا درطی سال‌های اخیر به خاطرسختی معیشت و فقدان منابع مالی مناسب برای کارگران و معلمان آن‌ها را با تازیانه قصاص کنند. چرا که این اقشار متعهد و زحمتکش هرروز ازخانواده، جامعه و تصمیمات غلط اقتصادی مدیران، سیلی و شلاق نداری را می خورند!

معلمی که سال‌ها خاک کلاس را خورده و صدها دانش آموز و سرمایه انسانی را برای توسعه و آینده روشن کشور تربیت کرده، حکمش این نیست که ۶ماه برخلاف میلش به نمازجمعه شهر بویین زهرا برود، هرچندامام جمعه بویین زهرا، ازجمله علمای میانه رو و فرهنگی جامعه روحانی کشور هست. به فرض محال ایشان، به خاطر سختی معیشت و رنج زندگی، نقدی هم بردولت ودولت مردان فعلی کشور کرده باشد و افزون برآن درتظاهرات مسالمت آمیز صنفی بازنشستگان ومعلمان، برای افزایش حقوق فرهنگیان شرکت کرده و چندشعار تند و آبدار نثاردولت سیزدهم و برخی دولت مردان ناکارآمد کرده باشند، آیا این حکم قضایی صادره بر او و مومنان شرکت کننده درنمازهای جمعه شهرستان بویین زهرا روا وشایسته است. مگرپیامبراکرم (ص) نگفت :«آن کس که معاش ندارد، معاد هم ندارد.» پس فلسفه تبعیدبه نمازجمعه بویین زهرا چه توفیری برای معلم منتقدخواهدداشت؟!

دولت مردان و قضات کشور بکوشند تا مردم و اقشار آسیب پذیر از رفاه نسبی و زندگی معمولی برخوردارشوند تا کسی هم منتقددولت وحاکمیت نشود. امیدوارم این نوع احکام قضایی، شامل حال مدیران متخلف و اختلاس گر نظام ، وسایرمدیرانی که سهوا یا عامدا موجب فقر و نداری اقشار زحمتکش ومتعهد کشورشده اند بشود تا خدای ناکرده برخلاف بند ۹ اصل سوم قانون اساسی ، تبعیضات ناروا درجامعه ایران حکمفرما نشود.
بنظر می رسد بعد از پایان دوره معنوی مشارکت درنمازجمعه بویین زهرا ، ازمعلم بازنشسته متعهد و سخت کوش بویین زهرایی، به دلیل حق طلبی حقوق صنفی فرهنگیان، به نحوی تقدیر شود چرا که اولا به حکم قاضی تمکین کرده، ثانیا اعتراضی به حکم صادره نکرده است.
به قول شهریار شیرین سخن:
ازپدرگرقالب تن یافتیم
ازمعلم جان روشن یافتیم...

*روزنامه نگار

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1852225

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه معلم بویین زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۳۷۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...

همشهری آنلاین؛ حوادث: نخستین قاتلی که پیش از طلوع خورشید روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در زندان قزل حصار پای چوبه دار رفت، مردی معتاد بود که اردیبهشت سال۱۴۰۱ دست به جنایت زده بود. وی با ادعای اینکه پسرعمویش با سحر و جادو زندگیش را نابود کرده، نقشه قتل او و اعضای خانواده‌اش را کشید. او گرچه توانست پسرعمویش را به قتل برساند اما دختر و همسر مقتول با زیرکی از خانه گریختند و باعث دستگیری قاتل شدند.

ماجرا از این قرار بود که روز حادثه زنی با پلیس تماس گرفت و گفت پسرعموی همسرش وارد خانه شان شده و جان همسرش را گرفته است. وی گفت: قاتل حوالی ظهر از شهرستان به خانه ما آمد. او معتاد به مواد مخدر است و وقتی وارد خانه ما شد شروع کرد به بحث کردن با همسرم. او رفتار عجیبی داشت و مدام به شوهرم می گفت چرا او را طلسم کرده است. بعد از داخل کیفش چاقویی بیرون کشید و بی‌محابا چند ضربه به شوهرم زد.

وی ادامه داد: او سپس قصد داشت به من و دخترم حمله کرد که ما وحشتزده فرار کردیم و از خانه خارج شدیم و در را به روی قاتل قفل کردیم. بعد با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستیم تا اینکه یکی از آنها با پلیس تماس گرفت و کمی بعد نیز قاتل دستگیر شد.

متهم به قتل در بازجویی ها ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: پسرعمویم زندگیم را به تباهی کشانده بود.

ده سالی می شد که مرا سحر و جادو کرده بود و من تصمیم گرفتم با کشتن او و خانواده اش این جادو و طلسم ۱۰ ساله را باطل کنم اما فقط موفق شدم پسرعمویم را بکشم، همسر و دخترش از دستم قسر رفتن. وی ادامه داد: ده سال قبل در اطراف خانه ام یک نوشته عجیب پیدا کردم. نوشته را از داخل جوی آب پیدا کردم و به سراغ یک آینه بین در شهرستان دیگری رفتم. او برگه را دید گفت پسرعمویت تو را جادو و طلسم کرده است. از همان زمان زندگی من تحت تاثیر جادوی او قرار گرفته و دست به هرکاری می زد با شکست مواجه می شدم.

این مرد پس از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد و پس از قطعی شدن رای، شمارش معکوس برای قصاص وی آغاز شد تا اینکه سحرگاه چهارشنبه گذشته به ایستگاه پایانی زندگیش رسید و به دار مجازات آویخته شد.

درگیری مرگبار در پارک

دومین قاتلی که نتوانست طلوع خورشید روز چهارشنبه را ببیند، فردی بود که پنجم شهریور سال ۹۵ به خطر چشم تو چشم شدن و شکستن قلیان مرتکب قتل شده بود.

کارآگاهان در تحقیقات میدانی ‌اطلاع پیدا کردند که مقتول پیش از قتل، با جوانی به نام سعید درگیری داشته که پس از پایان دعوای اول، دایی سعید برای حمایت ‌از خواهرزاده اش وارد دعوا شده است. آنطور که مشخص بود او در هواخواهی از خواهرزاده اش دست به جنایت زده و فراری ‌شده بود. شاهدان می گفتند شب حادثه سعید (خواهرزاده متهم) در پارکی در جنوب پایتخت به همراه دوستانش مشغول کشیدن قلیان ‌بود که درآنجا به دلیل شکستن شیشه قلیان و چشم تو چشم شدن با مقتول درگیر شد. در چنین شرایطی ماموران راهی محل زندگی ‌او شدند اما متهم به قتل فراری شده بود. ماموران با دستور قاضی پدر وبرادر متهم اصلی پرونده را به اتهام تلاش در فراری دادن قاتل ‌دستگیر کردند. همین کافی بود تا ماموران با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی مخفیگاه وی را درگاراژی متروکه در جنوب تهران ‌شناسایی و ۱۱ مهرماه سال ۹۵ دستگیرش کردند.

فرصت زندگی

سومین قاتلی که سحرگاه چهارشنبه پای چوبه دار رفت، دهم مهر ماه سال ۹۹ مرتکب جنایت شده بود. وی اگرچه مانند دو قاتل دیگر پای چوبه دار رفت اما با گریه و التماس از اولیای دم خواست تا به او مهلت زندگی بدهند. التماس های او نتیجه داد و در واپسین لحظات، اولیای دم دلشان به رحم آمد و حکم را اجرا نکردند. اختلاف قاتل و مقتول بر سر معامله موتور بود.

وقتی فروشنده قدم در خانه خریدار گذاشت معامله آنها به قتل یکی از آنها و زخمی شدن دیگری ختم شد.

متهم به قتل پس از بهبودی به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل تصمیم گرفتم یک موتورسیکلت بخرم که یکی از دوستانم مقتول را به من معرفی کرد. بعد از آن وقتی بر سر قیمت توافق کردیم و من مبلغ ۲۷ هزارتومان به عنوان بیعانه به او دادم. قرار شد مابقی پول را ظرف چند روز آینده جور کنم و به او بپردازم تا سند موتور را به نامم بزند و تحویلم بدهد. وی ادامه داد: قرارمان روز حادثه بود که فروشنده موتور به خانه ام آمد. متهم ادامه داد: من برای پذیرایی از او به آشپرخانه رفتم تا برایش چای بیاورم. او اما ناگهان از پشت سر به من حمله کرد. آنطور که متوجه شدم قصدش این بود که مرا به قتل برساند تا دست به سرقت اموال خانه ام بزند. او با چاقو ضرباتی به من زد که وقتی دیدم قصد کشتن مرا دارد، چاقویی از آشپرخانه برداشتم و چندین ضربه به او زدم.

متهم به قتل پس از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد و قضات دیوان عالی کشور مهر تایید بر این حکم زدند اما توانست از مجازات مرگ فرار کند و از اولیای دم مهلت یک ماهه بگیرد.

کد خبر 849443 برچسب‌ها دادگاه سارق - سرقت زندان اعدام قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت