Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار طرقبه شاندیز گفت: با توجه به استمرار هوای ناسالم و تداوم پدیده گرد و خاک در این شهرستان نوبت عصر مدارس طرقبه شاندیز در همه مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد.

حمیدرضا رحیمیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده امروز سه شنبه ۵ دی‌ماه، کلیه فعالیت‌های آموزشی مدارس طرقبه شاندیز در کلیه مقاطع در شیفت عصر به‌صورت غیر حضوری در بستر سامانه شاد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، مهدهای کودک و اماکن ورزشی طرقبه شاندیز نیز در شیفت عصر خبر داد و گفت: در حال حاضر ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در طرقبه و شاندیز نداریم و با توجه به ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای مشهد و نقشه‌های ماهواره‌ای آلودگی هوا و مجاورت با کلانشهر مشهد و همچنین گستردگی پدیده ریز گردهای منطقه‌ای تصمیم‌گیری شده است.

فرماندار طرقبه شاندیز با اشاره به استمرار آلودگی هوا خاطرنشان کرد: به افراد سالمند، کودکان خردسال و بیماران دارای مشکلات ریوی هشدار داده می‌شود از منزل خارج نشوند.

وی همچنین افزود: با توجه به اعلام هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و آنان باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

رحیمیان با بیان اینکه وضعیت این شهرستان به لحاظ شاخص آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار دارد، ادامه داد: با نگاهی به تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی‌های اتفاق افتاده در منطقه، شاهد بروز پدیده گرد و غبار هستیم و این موضوع تهدیدی برای زیست بوم و گردشگری شهرستان طرقبه شاندیز دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل آلودگی هوا، وضعیت طرقبه شاندیز خوب نیست، از شهروندان خواست در صورت نیاز به تردد حتی‌الامکان از ماسک‌های مناسب استفاده کنند.

رحیمیان با اعلام اینکه همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، در آماده‌باش هستند، افزود: تمامی مراکز درمانی مستقر در شهرستان و بیمارستان نیز در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت لزوم خدمات لازم را به مراجعه‌کنندگان و شهروندان ارائه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها ریزگردها گردشگري تعطیلی مدارس بیماری تنفسی استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی شهرستانها استانی فرهنگی و هنری طرقبه شاندیز آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۳۷۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کلاته گفت: ۳ کیلومتر از حریم رودخانه از آلودگی‌های پلاستیکی و پسماند‌های به جای مانده از گردشگران پاکسازی شد. وی بیان کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای تامل در خصوص اهمیت زمین، طبیعت و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به حفاظت از محیط زیست است.  این مقام مسئول با اشاره به شعار این هفته و لزوم حفاظت از زمین در برابر پلاستیک و آلودگی‌های ناشی از آن از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با جمع آوری زباله‌های خود از طبیعت زیبا و کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی ما را در حفاظت از محیط زیست و داشتن زمینی پاک یاری کنند.

دیگر خبرها

  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد