Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محور پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در ۴ قطعه، همزمان با سفر رئیس جمهور بازگشایی شد.

پروژه احداث راه اصلی پاتاوه به دهدشت از منطقه کوهستانی زاگرس میانی عبور می‌کند و سبب کاهش مسیر حدود ۶۵ کیلومتر حدفاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود می‌شود.

با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم در مسیر پاتاوه تا دهدشت از بن‌بست خارج شده و سبب ارتباط سریع مردم منطقه و شهر دهدشت با مرکز استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسیر پاتاوه به دهدشت ۱۲ دستگاه تونل، پنج دستگاه گالری، ۱۳ دستکاه پل خاص احداث شده است که از طریق این جاده ارتباط استان‌های جنوب غرب کشور از جمله استان خوزستان به استان‌های مرکزی برقرار شده و به نوعی این محور نقطه میانبر بین استان‌های جنوبی و کریدور شمال به جنوب نیز محسوب می‌شود.

در همین خصوص مدیر حوزه طرح‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان گفت: محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت استاندارد و ایمن است.

صمصام آقایی به مشکلات روشنایی تونل‌های این محور اشاره کرد و گفت: برخی از تونل‌های این مسیر فاقد روشنایی هستند که شش تونل روشنایی موقت دارند و مابقی به مرور دارای روشنایی موقت خواهند شد.

در همین خصوص مدیر حوزه طرح‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان با بیان اینکه برای رفع نقص‌های این جاده ارتباطی برنامه داریم، اظهار کرد: اقدامات لازم برای روشنایی دائمی تونل کوه پات در محور پاتاوه به دهدشت به طول دو هزار و ۵۴۰ متر انجام شده و طی دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تونل بزرگ این محور به طول 2 هزار و 500 متر مجهز به روشنایی دائمی خواهد بود، بیان کرد: برای تجهیز تونل ها به سیستم روشنایی دائمی نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار هستیم و در صورتی که این مبلغ تامین شود روشنایی دائم تونل‌ها ظرف شش ماه آینده انجام خواهد شد.

آقایی با اشاره به ایمن‌سازی بیشتر نقاط محور پاتاوه به دهدشت گفت: محور تقاطع گندی‌خوری و تقاطع سوق یکی از جادثه‌خطرترین نقاط استان هستند که ظرف هفته آینده به مناقصه گذاشته می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس محور پاتاوه به دهدشت پاتاوه به دهدشت روشنایی دائمی محور پاتاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۴۱۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کندوان به سمت تهران یک طرفه شد

سید محسن هاشمی در گفت وگ و با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسیر جنوب به شمال محور کندوان به دلیل تخلیه با ترافیکی مسدود و تردد از محورهای جایگزین برقرار است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تصاویر دریافتی، تردد در محو چالوس محدوده میانک، مجلار و در محور هراز مسیر شمال جنوب محدوده‌های چلاو، بایجان شاهند شت ترافیک سنگین در جریان است.

وی گفت: از نظر شرایط جوی شاهد بارش باران در سوادکوه و محور کناره هستیم.

کد خبر 6096141

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید
  • محور کندوان به سمت تهران یک طرفه شد
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی