Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:19:19 GMT

نقاشی دیواری چهره حاج قاسم در رودهن

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۴۴۱۸۹۴

نقاشی دیواری چهره حاج قاسم در رودهن

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نقاشی چهره شهید سردار قاسم سلیمانی که از سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، در بلوار امام خمینی شهر رودهن شهرستان دماوند در تهران آغاز شده بود، شب گذشته، همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم کامل شد.

این نقاشی توسط محمدرضا قادری نقاش دیواری پیشکسوت ایرانی که بیش از ۴ دهه است نقش چهره شهدا و دیگر طرح‌ها را بر دیوارهای نقاط مختلف شهر، اجرا می‌کند، کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقاش به نقاشی‌های دیواری به عنوان رسانه‌ای که به تمام زبان‌های دنیا مسلط است و باعث جذب توریست می‌شود نگاه می‌کند. 


محمدرضا قادری نقاش دیواری پیشکسوت ایرانی

نقاشی چهره حاج قاسم سلیمانی بر دیواری به مساحت ۲۴۰ متر مربع ترسیم شده. قرار است طرف دیگر این نقاشی، چهره شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایرانی،‌ نقش ببندد که طبق گفته قادری، تا چند روز آینده کامل می‌شود.

این نقاشی در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین قرار دارد و ابعاد آن ۱۲ متر در ۲۰ متر است. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا قادری نقاشی دیواری رودهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۴۴۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این نمایشگاه که در نگارخانه مجمتع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است  تعدادی از آثار استاد علی حافظ نسب و جمعی از هنرجویانش به نمایش گذاشته شده است.

استاد حافظ نسب از استادان برجسته هنر طراحی و نقاشی آذربایجان غربی هدف از برپایی این نمایشگاه را پاسداشت مقام معلم دانست و افزود : در این نمایشگاه 80 اثر نقاشی و طراحی از آثار25  هنرجو و شاکردش و همچنین تعدادی از آثارخودش  به نمایش گذاشته شده است .

 40 اثر از این آثار سیاه قلم و بقیه رنگ روغن هستند که در سبک رئال خلق شده اند .

طبیعت زیبای آذربایجان غربی در فصول مختلف ، جان بخشی به اشیا ، وجلوه ای از چهره هنرمندان برجسته و مشاهیر علمی ایران و جهان از مهمترین مضامین این آثار است .

استاد علی حافظ نسب از استادان برجسته نقاشی و طراحی در آذربایجان غربی است که تاکنون توانسته در این رشته بیش از 30 نفر را تربیت کند، تعداد ی از ازتربیت یافتگان مکتب این استاد اکنون به شغل مقدس معلمی هنر مشغول هستند .

این نمایشگاه به مدت 4 روز صبح و عصر برای بازدید عموم علاقه مندان در نگارخانه مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی واقع در بلوار شیخ نوایی دایر است.

 

دیگر خبرها

  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • سری جدید برنامه «هفت» از امشب در قاب تلویزیون
  • «ما ملت امام حسینیم» از حاج علی تا حاج قاسم
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت