Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 در هیچ جای دنیا قطارهای مترو بدون سامانه کنترل اتوماتیک قطار (ATP) اجازه تردد ندارند، غیر از ایران که دولت رئیسی  و شهرداری زاکانی خط متروی پرند را بدون این استاندارد ضروری، ساخته و بهره برداری کرده اند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از شهر ما، قطار خط پرند که هم اینک بدون سیستم ATP در حال فعالیت است، همواره در معرض خطر خروج از ریل خواهد بود و در صورت بروز چنین حادثه ای در زمان حرکت و سرعت، کاری از راهبر قطار هم برنمی آید و پیامد آن آسیب جانی به مسافران و خسارت مالی به قطارها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پیش از این هم در زمان شهرداری قالیباف، خط چهار مترو بدون ATP مورد بهره برداری قرار گرفت که با سانحه ی خروج قطار از ریل همراه بود. بعدها در بهره برداری خط هفت هم این رویه ادامه یافت.

 اما به نظر می رسد انگیزه ی مدیران دولت و شهرداری برای انجام اقدامات نمایشی، بیش از انگیزه ی آنها برای حفظ جان شهروندان است.

 سامانه کنترل اتوماتیک قطار دارای کاربردهایی همچون نظارت به درهای قطار، کنترل سرعت و جلوگیری از برخورد قطارها با یکدیگر است. 

 هرچند در خط متروی پرند صرفا یک قطار در حال رفت و آمد است و امکان برخورد وجود ندارد، اما با این شرایط، احتمال خروج قطار از ریل و بروز فاجعه وجود دارد.

 اهمیت سامانه ATP به حدی است که در خطوط مترو تهران قطع کردن آن بدون هماهنگی با مرکز کنترل، جرم سنگین تلقی می شود. اما آیا کسی هست که افتتاح خطرساز مترو بدون این سامانه ی ضروری را مورد پیگرد قانونی قرار دهد؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو پرند خروج قطار از ریل سامانه کنترل هوشمند قطارهای مترو افتتاح مترو پرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۵۱۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل هواشناسی استان گفت: فعالیت این سامانه از ظهر شنبه 8 اردیبهشت شروع می شود.
چراغپور افزود: رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، احتمال تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر احتمال بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و سیلابی شدن سیل ها لغزندگی سطح جاده ها از خطرات این سامانه است.

دیگر خبرها

  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است