Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:44:16 GMT

سرانه فضای مطالعه گیلان کمتر از یک متر است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۵۲۲۲۲۸

سرانه فضای مطالعه گیلان کمتر از یک متر است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر تقوی ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خمام اظهار کرد: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و پرداختن به موضوع مهم ترویج خواندن تنها راه برون رفت از مشکلات متعدد و معضلات اجتماعی به شمار می‌رود.

تقوی با بیان اینکه ما باید برای رشد فکری به کتاب مراجعه کنیم، افزود: همه مسیرهای رشد و توسعه از فرهنگ مطالعه می‌گذرد لذا توجه بیش از پیش به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای انجام اقدامات مؤثر در مقوله‌های مختلف اگر آگاهی مردم و جامعه را با فرهنگ سازی افزایش ندهیم آن اقدام تأثیری نخواهد داشت، گفت: پیشرفت جوامع به واسطه توجه به امر کتاب و کتابخوانی مسیر شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین کتاب و کتابخوانی را محور رشد انسان برشمرد و تصریح کرد: همه کسانی که مسؤولیتی در کشور و در مناسب متعدد دارند به واسطه مطالعه کتاب به این جایگاه رسیده‌اند و در نتیجه مدیون کتاب هستند.

خمام مستعد در ایجاد فضای جدید کتابخانه ای است

وی شهرستان خمام را مستعد ایجاد فضاهای جدید کتابخانه ای در مناطق مختلف شهری و روستایی عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های فراوان این شهرستان به واسطه حضور چهره‌های اثرگذار است.

تقوی با اشاره به کمبود سرانه فضای مطالعه در گیلان در مقایسه با استاندارد ملی و جهانی در گیلان را از مهمترین مشکلات در حوزه کتاب دانست و گفت: این سرانه امروز در گیلان کمتر از یک متر به ازای ۱۰۰ است در حالی که باید ۸ متر به ازای ۱۰۰ نفر باشد.

وی ایجاد کتابخانه های عمومی، راه اندازی کتابخانه عمومی سیار در مناطق روستایی و فاقد کتابخانه را از راهکارهای رفع این کمبودها توصیف کرد و افزود: آمادگی مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی برای تأمین تجهیزات، منابع و نیروی کتابدار این کتابخانه ها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

کد خبر 5995236

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های گیلان سرانه مطالعه شهرستان خمام بارش برف بوشهر تبریز برف روبی کرمانشاه اردبیل انتخابات مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه کرمان ایلام همدان استان کردستان برف و کولاک آیین اعتکاف کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۵۲۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در این منطقه، عملیات احداث طرح‌های فضای سبز شهری همچون بوستان‌های محلی جلالیه و یاس در این منطقه در دست اجرا قرار گرفته است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در منطقه ۸ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه در این منطقه زمین‌های بایری که طرح فضای سبز برای آن تعریف شده و در تملک شهرداری قرار نگرفته است به وفور یافت می‌شود، عملیات آزادسازی بعضی از آن‌ها با هدف افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: در محله گل محمدی در امتداد مادی جلالیه مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) زمینی وسیع با کاربری فضای سبز قرار دارد که به‌دلیل ساماندهی محل و تسهیل در تردد ساکنان محل، عملیات اجرای ۲۰۰۰ مترمربع آن در دستور کار اداره عمران منطقه ۸ قرار گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی عمرانی فاز نخست بوستان جلالیه تصریح کرد: با زیرسازی محل، عملیات جدول‌گذاری و تقسیم‌بندی بوستان مورد نظر انجام شد و قسمتی از عملیات آسفالت معابر آن نیز انجام شده است.

محمدحسینی ادامه داد: عملیات لوله‌گذاری و آبرسانی این بوستان انجام شده است و نصب مبلمان شهری و وسایل حرکت درمانی پس از تکمیل آسفالت و خاکریزی باغچه‌ها انجام خواهد شد که برای انجام این اقدامات ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 751562

دیگر خبرها

  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • سرانه فضای آموزشی در گلستان حدود ۴.۸۵ متر مربع است
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم