Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۱۵ از شناسایی ۸۰ میله قنات در سطح بوستان‌ها و فضای سبز منطقه در راستای طرح تحول بیست‌گانه خدمت خبر داد. - اخبار اجتماعی -

محمد شیری در گفت‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در جلسه ایمن‌سازی قنوات سطح منطقه 15 که با حضور دستگاه‌های و نهادهای مختلف برگزار شد، از شناسایی 80 میله قنات در سطح بوستان‌ها و فضای سبز منطقه در راستای طرح تحول بیست‌گانه خدمت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این جلسه با اشاره به طرح تحولی بیست‌گانه خدمت در شهر گفت: این طرح در 20 محور شامل ایمن‌سازی بوستان‌ها، مرمت و بهسازی آسفالت معابر، بهسازی علائم ترافیکی و المان‌های حمل و نقل عمومی، مرمت و بهسازی جداول و انهار، پیاده‌روسازی و اصلاح معابر و ... سطح منطقه در حال اجراست.

شیری با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحولی بیست‌گانه چهره شهر تغییر محسوس خواهد یافت، افزود: یکی از اصلی‌ترین محور این طرح، بحث ایمن‌سازی بوستان‌هاست که این موضوع از سال گذشته در منطقه 15 با پی‌گیری مستمر، جلسات و مکاتبات با نهادها و دستگاه‌های ذیربط در دستور کار قرار گرفت و یکی از  نمونه اقدامات در این زمینه،  بوستان پردیس بانوان است ، این بوستان به مدت 2 سال به دلیل همه‌گیری کرونا تعطیل بود که با طرح ویژه، اورهال، بازسازی و ایمن‌سازی، مجموعه مجدداً به چرخه خدمت بازگشت و در اختیار بانوان و دختران قرار گرفت.

شهردار منطقه 15 اضافه کرد: براساس آمار 5 هزار و 100 میله  قنات در سطح منطقه 15 عنوان شده است که عمده این قنات‌ها در محدوده 300 هکتاری بوستان‌های توسکا، خلیج فارس، آزادگان و پردیس بانوان است که تاکنون با تلاش همکاران 80 میله قنات در سطح منطقه شناسایی و ایمن‌سازی شده است.

رونمایی از قطعه موسیقی "مادر" با مشارکت شهرداری تهران و وزارت ارشاد

وی گفت: از همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط به منظور شناسایی و ترسیم نقشه محل دقیق قنوات در سطح منطقه، درخواست همکاری داریم تا پس از شناسایی، طرح ایمن‌سازی آنها انجام شود.

شیری به توضیح اقدامات انجام شده در ایمن‌سازی قنوات منطقه پرداخت و افزود: 200 متر طول نصب نرده فلزی در حاشیه کانال سرخه حصار ، نصب 12تابلوی خطر سقوط در مجاورت دریچه‌ها و قنات  سطح محدوده، مرمت جداره مسیل جاجرود در حاشیه بوستان آزادگان،  شناسایی بیش از 80 مورد میله قنات در سطح محدوده فضای سبز منطقه و درج موقعیت مکانی بر روی نقشه منطقه و تهیه و نصب 85 عدد دریچه بتنی به منظور رفع خطر از میله قنات‌های سطح  بوستان‌های توسکا، آزادگان ، پامچال و پردیس بانوان  و میدان بسیج از جمله این اقدامات است.

جلسه ایمن‌سازی قنوات موجود در سطح منطقه 15 با حضور شهردار منطقه، معاون خدمات شهری و محیط زیست، روسای ادارات ساماندهی، روابط عمومی، مدیریت بحران، مسیل‌ها و قنوات، حقوقی، بازدید معاونت شهرسازی، اداره فنی و مهندسی شهری اداره کل امور خدمات،  نماینده معاونت آب و انرژی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، مهندسین مشاور و ایده پردازان توسعه، مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی و نماینده شرکت آب منطقه تهران  و دفتر مشاور شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران بوستان ها و فضای سبز سطح منطقه بیست گانه ایمن سازی منطقه 15

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۵۳۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم