Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@06:43:39 GMT

غفلت عامل بی ایمانی و کفران است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۶۰۸۰۵۹

غفلت عامل بی ایمانی و کفران است

به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی، در خطبه های پر فیض عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان دهگلان که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، به موضوع غفلت عامل بی ایمانی و کفران اشاره کرد و بیان داشت: یک سوم از آیات قرآن کریم راجع به مسئله معاد و قیامت است؛ از وظایف مهم پیامبران الهی انذار و هشدار دادن به مردم در مورد حوادث حسرت آفرین قیامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی تصریح کرد: قیامت زمان پایان فرصت ها و جبران ناپذیری خطاها و انحرافات است، روز فیصله امور و تعین سرنوشت قطعی انسان است. آیه ۳۹ سوره مبارکه مریم یکی از موارد هشدار دهنده در باب قیامت و غفلت است (وَأَنذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ وَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ) و آنان را كه [اينك] در غفلتند و ايمان نمى آورند از [فرا رسيدن ] روز حسرت [و پشيمانى ] هشدار ده. آن گاه كه كار يكسره شود.
 
ماموستا محمدی عنوان کرد: غفلت از خداوند متعال، غفلت از معاد، غفلت از آثار و پیامدهای گناه و عصیان، غفلت از مشکلات محرومان، غفلت از تاریخ و سنت های آن، غفلت از عمر جوانی واستعدادهای آن جهت رضایت خداوند متعال... همگی این موراد در آیات متعدد بیان شده است؛ خداوند متعال در این آیه مبارکه قیامت را (یوم الحسره) نامبرده، در آن روز هم نیکوکاران تأسف می خورند کاش بیشتر عمل نیک انجام داده بودند. و هم بدکاران چرا که پرده ها کنار می رود حقایق اعمال نتایج آن بر همه آشکار می شود.
 
 خطیب جمعه دهگلان ادامه داد:  «قضی الامر» به معنای تمام شدن کار است،  در تفسیر ابن کثیر روایت شده که پیامبر اکرم (ص) فرمود: هرگاه اهل جنت وارد بهشت شوند و اهل دوزخ وارد جهنم، خداوند متعال مرگ را در کالبد (کبش_ قوچ زیبا) مجسم نموده واز اهل بهشت و اهل جهنم سؤال می شود که آیا این را می شناسید؟ اهل بهشت می گویند آری خدایا این مرگ است. و اهل جهنم هم می گویند آری خدایا این مرگ است. خداوند امر می فرماید که مرگ را ذبح کنند و ندا می آید یا اهل الجنه خلود بلا موت. ویا اهل النار خلود بلا موت. این روایت از باب تشبیه معقول به محسوس است و پیام این تعبیر از مرگ به معنای ثبوت، استقرار، و رخت بر بستن هرگونه تغیر و انتقال است.
 
امام جمعه دهگلان افزود: در حدیثی که از پیامبر اکرم (ص) روایت شده که فرمود: ده صنف از امت من در روز قیامت مورد غضب و سخط الهی واقع می شوند و امر می شود که وارد جهنم شوند. شیخ و پیرمردی که به اخلاق بد و رابطه نامشروع تعلق دارد، حاکمی که صراحتا اهل فسق و گناه باشد، شخصی که دائم الخمر و مست است، کسی که زکات اموالش را ادا نمی کند، کسی که اهل ربا و سود است، مردی که بخاطر ارث نبردن زنش را طلاق و رجعت می دهد، کسی که با ظلم حکم می کند، کسی که در میان مردم سخن چینی می کند، کسی که شهادت ناحق می دهد، کسی که نمازهایش را ترک می کند و کسی که با چشم غضب و عصبانیت به والدین خود نگاه می کند.
 
ماموستا محمدی در پایان گفت: تشکر و تقدیر از زحمات و اقدامات اداره امور اراضی و جهاد کشاورزی که در جهت ثبیت مالکیت و سند دار نمودن زمین های کشاورزی منطقه دهگلان به عنوان اولین شهرستان در استان اقدامات شایسته ای را انجام داده و این اقدامات قطعا باعث رفع تداخل و تعارض و سبک سازی بار قضایی به دادگاه و همچنین صرفه جویی در هزینه کرد خواهد شد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کردستان نماز جمعه امام جمعه دهگلان کردستان خداوند متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۰۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد