Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: قنوات نقش مهمی در تامین آب کشاورزی و حتی آب شرب در استان پهناور و خشک سیستان و بلوچستان را دارند. از طرفی آموزش، افزایش و ارتقا مهارت بهره برداران از رسالت‌های مهم این سازمان محسوب می‌ شود.

حسینعلی رمرودی گفت: در سالیان اخیر به دلیل حفر چاه‌های غیر مجاز، ساخت و ساز‌های بی رویه، توسعه پروژه‌های عمرانی، صنعتی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به حفظ این میراث گرانبها، به مرور زمان سبب کاهش آبدهی و صدمه ساختمان قنات و در نتیجه از بین رفتن برخی از آن‌ها گردیده است.

وی تصریح کرد:در همین راستا کاروان ترویجی و آموزشی این مدیریت با بهره گیری از اساتید تراز اول کشور، اقدام به آموزش بهره برداران در شهرستان‌های میرجاوه، گلشن، سراوان، مهرستان، سرباز، لاشار، نیکشهر و قصرقند با هدف حفظ حریم، بهره برداری و نگه داری از قنوات در طی ۱۰ روز نمود که تاکنون تعداد ۴۰ رشته قنات، ۲۰۰بهره بردار و ۵۰ ساعت دوره آموزشی تئوری و عملی به مرحله اجرا در آمده است.

گفتنی‌است :سیستان و بلوچستان با ۱۹۲۵ رشته قنات از تعداد قنوات رتبه ۶ کشوری و از لحاظ وابستگی کشاورزی به آب قنات رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی قنوات سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۳۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان