Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:20:55 GMT

ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۶۶۱۹۱۵

ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صادق عاشوری در خطبه‌های نماز جمعه سیراف عوامل پیشگیری از گناه را دو عامل بیرونی و درونی خواند و اظهار کرد: عامل بیرونی همان دستگاه‌های تأمین امنیت ازجمله نیروی انتظامی، بازرسان، قوه قضائیه و امثال آن هستند.

وی ادامه داد: عامل درونی پیشگیری از جرم که بسیار مهم‌تر از عامل بیرونی است همان تقوا است و بدون اصلاح آن هرگز عامل بیرونی اثر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و حتی در صورت وضع قانون هم افراد بی تقوا به آن عمل نکرده و به راحتی قانون را دور می‌زنند.

امام جمعه سیراف با اشاره به اعتکاف بیان کرد: اعتکاف فرصتی برای گسترش و تعمیق تربیت دینی و اجتماعی نسل جوان است. بنا بر آمار اعلام شده نسبت به شرکت کنندگان سال گذشته، امسال افزایش چشمگیر ۳۵ درصدی به لحاظ استقبال مردم داشته است.

وی بیان داشت: از این جمعیت یک میلیون نفری، حدود ۸۰ درصد جوانان و نوجوانان و ۵۰ درصدشان، دانش‌آموز هستند یعنی کسانی که از نیمه دهه ۸۰ به بعد متولد شده‌اند و همین حکایت از جذابیت مسجد و آئین‌های دینی معنوی برای این نسل آینده‌ساز دارد.

خطیب جمعه سیراف دهه فجر را ایام الله خواند و گفت: یوم الله روز بیرون آمدن دست قدرت خداست، یوم الله روزی است که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می‌کند، روزهای تاریخ‌سازند، روزهای عادّی نیستند.

وی توطئه فراموشی را از سوی دشمن در برابر ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: در واقع راهبرد دشمن در مواجهه با این ظرفیت و پشتوانه عظیم دینی انقلاب مبتنی بر فراموشی است که عدّه‌ای سعی می‌کنند این ایام الله حساس این روزها را به‌دست فراموشی بسپارند، مسائل دیگری را مطرح کنند، شاید بتوانند یاد این یوم‌الله بزرگ را تحت‌الشعاع قرار بدهند.

حجت‌الاسلام عاشوری ذکر و یاد ایام الله دهه پیروزی انقلاب و جهاد تبیین را دو راهبرد مقابله با تفکر کتمان دانست و توصیه داشت که جشن‌های امسال را پررنگ‌تر و کیفی‌تر انجام شود.

وی از موفقیت ستاد نماز جمعه بخش سیراف و کسب رتبه بالا در سطح استان و راهیابی به مرحله کشوری را به اعضای ستاد و نمازگزاران بخش سیراف تبریک گفته و از برپایی میز خدمت توسط ادارات مختلف شهرستان تشکر و همچنین از حضور پزشک متخصص چشم در بین نمازگزاران و خدمات ایشان قدردانی کرد.

کد خبر 6012231

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سیراف خطبه های نماز جمعه دهه فجر بوشهر بارش برف کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی تبریز ایلام اردبیل انتخابات مجلس 1402 مشهد سنندج کرمان عامل بیرونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۶۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور