Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@10:07:47 GMT

مجن شاهرود ۱۰ سانتی متر برف بارید

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۶۶۳۷۶۶

مجن شاهرود ۱۰ سانتی متر برف بارید

به گزارش خبرنگار مهر، میزان بارش برف در شاهرود از طریق سیستم سینوپتیک هفت سانتی متر در ۲۴ ساعت اخیر اعلام و همچنین در ایستگاه شهری غدیر شاهرود بارش ۱۲ سانتی متر برف ثبت شده است.

در مجن ۱۰ سانتی متر برف باریده و در کلاته خیج بارش ۱۵ سانتی متر برف گزارش شده است. بارش برف همچنین محورهای خوش ییلاق و توسکستان را مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام هواشناسی در بسطام هفت سانتی متر، در قلعه نو خرقان پنج سانتی متر، در تاش ۱۲ سانتی متر و در نگارمن ۱۲ سانتی متر برف باریده است.

بارش برف در روستای ده خیر ۱۲ سانتی متر، سطوه ۱۰ سانتی متر، طرود ۵ سانتی متر و دیزج ۱۲ سانتی متر بوده است.

در ابرسج در شمال بسطام نیز ۱۲ سانتی متر برف باریده است.

بارش برف هم اکنون در شهرستان شاهرود قطع شده است.

تداوم سرما, یخبندان‌های شدید در نواحی شمالی و ارتفاعات شاهرود پیش بینی هواشناسی برای این شهرستان است.

کد خبر 6012483

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی استان سمنان بارش برف شاهرود دهه فجر بارش برف بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تبریز انتخابات مجلس 1402 اردبیل مشهد خطبه های نماز جمعه کرمان سانتی متر برف ۱۲ سانتی متر بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۶۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  استان خوزستان با وجود آنکه عمده ترین منابع آبی آب های سطحی را دارد در معرض فرونشست زمین قرار دارد گفت: در این منطقه فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه ای در حال رخداد است. 

وی یاد آور شد: طبق بررسی های صورت گرفته  این فرونشست زمین در مساحتی نزدیک به ۲۰هزار کیلومتر، حدود ۳۰درصد مساحت  استان خوزستان را در برگرفته  و این منطقه تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است‌.

بیت الهی اظهار کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خوزستان ، وسعت بالا و مقدار متوسط پائین نرخ سالیانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است. 

وی با بیان اینکه اثر فرونشست زمین را در زمین های هموار  ایذه،  بهبهان، شوش، دزفول،الوان، اهواز،بستان، دشت آزادگان،بندرماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی  شناسائی شده است  افزود:  نرخ سالیانه فرونشست در این مناطق کمتر از ۵ سانتی متر است و  در شوش ۷ سانتی متر و شهرستان اهواز ۶ سانتی متر در سال نیز برآورد شده است. 

او تاکید کرد:کاهش حجم آب های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان ها دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه های فرونشستی زمین در استان خوزستان است.

بیت الهی  با بیان اینکه  ۶ هزار بنای تاریخی، ورزشگاه نقش جهان، ۲ پالایشگاه، ۳ فرودگاه و ۲/۵ میلیون نفر در معرض تهدید فرونشست زمین قرار دارند افزود:  فرونشست در اصفهان به صورت ویژه به مرحله اضطراری رسیده است و در مطالعه موردی فرونشست را در اصفهان بررسی کردیم و امیدواریم به‌صورت پایلوت بتوان راهکارهای مهار این پدیده را در این استان اجرائی کرد.
او تصریح کرد: مهار پدیده فرونشست تدریجی صورت می‌گیرد و فرونشست در اصفهان متوقف نشده و کماکان با نرخ بیشینه حدود ۱۵ سانتی‌متر در سال در حال پیشروی است.

وی بیان کرد:  چنانچه جریان دائمی زاینده‌رود با کنترل بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی برقرار شود، می‌توان در بازه زمانی ۱۵ساله شاهد مهار فرونشست در اصفهان بود، جریان دائمی زاینده‌رود به عنوان شاهرگ اصفهان می‌تواند به کنترل پدیده فرونشست در اصفهان کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • بارش شدید تگرگ در درح سربیشه خراسان جنوبی
  • همایش بزرگ حجاج شاهرود
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟