Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:49:07 GMT

منطقه گله‌دار مقصد گردشگری زمستانه شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۶۶۸۲۳۸

منطقه گله‌دار مقصد گردشگری زمستانه شود

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: منطقه گله‌دار، در شهرستان مهر به‌واسطه امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده در طول دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌تواند یک منطقه ویژه گردشگری زمستانه شود.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۴ بهمن در سفر به شهرستان‌ مهر و در جمع مدیران و مسئولان شهر گله‌دار با بیان اینکه سال‌ها است شاهد شکل‌گیری زیرساخت‌هایی مناسبی در این خطه از جنوب کشور بوده‌ایم، افزود: امروز یکی از افتخارات کشور و نظام زیرساخت‌هایی است که در این منطقه شکل‌گرفته و زمینه را برای توسعه گردشگری فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهر گله‌دار به لحاظ کشاورزی غنی است و سرسبزی منطقه به‌ویژه در فصل زمستان می‌تواند خود یک منظر زیباشناختی که از ارکان مهم گردشگری است به وجود آورد و این منطقه را پذیرای خیل زیادی از گردشگران و تفریحگاهی برای مهندسان و کارگران فنی کنید که در مجتمع‌های صنعتی پیرامون جذب کار شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس ادامه داد: در اقتصاد گردشگری باید به بحث ماندگاری مسافر توجه شود و این موضوع تنها با وجود جاذبه تحقق می‌یابد.

وی، خودکفایی در تولید را موجب ضریب تکاثری در گردشگری دانست و گفت: وجود جاذبه‌های تاریخی در شهرستان، چشم‌اندازهای طبیعی، نخلستان‌ها، صنایع‌دستی و سوغات عواملی هستند که نیازهای مختلف گردشگر را در شهرستان برطرف می‌کنند که باید موردتوجه قرار گیرند.

 ثابت اقلیدی، مردم گله‌دار را در امور خیریه پیشگام دانست و افزود: امروز خیرین باید برحسب نیاز به امور خیر بپردازند که یکی از مصادیق مهم آن توجه به حفظ و مرمت آثار تاریخی و درنتیجه توسعه صنعت گردشگری است که می‌تواند اشتغال فراوانی برای جوانان ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گردشگري میراث فرهنگی استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی سیاسی استانی شهرستانها گله دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۶۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی عصر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان گرمی با تأکید بر شناسایی و اعلام زمینه‌های ثروت‌آفرینی در این شهرستان اظهار کرد: توسعه کشاورزی و باغداری از جمله باغات میوه و همچنین توسعه گردشگری در شهرستان گرمی باید با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دنبال شود.

وی با بیان اینکه شناسایی و اعلام زمینه‌های ثروت‌آفرینی در شهرستان گرمی مورد تأکید است، خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین بخش‌های ثروت‌آفرینی، توسعه باغداری و کشاورزی است و ضروری است سازمان جهاد کشاورزی اولویت‌های مربوط به کشت و ایجاد باغات میوه را مشخص و اعلام کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اختصاص ۱۰میلیارد تومان برای اجرای پایاب گیلارلو و تأکید بر سرعت‌بخشی به این پایاب افزود: شهرستان گرمی برای ایجاد باغات میوه دارای ظرفیت است که در این راستا انتخاب نهال درختان دارای ارزش و قابلیت نگهداری بالا مانند گردو باید مد نظر جهاد کشاورزی قرار گیرد.

عاملی زمینه‌های ثروت‌آفرینی در بخش گردشگری این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری در شهرستان گرمی استفاده از ظرفیت دریاچه گیلارلو و اجرای طرح گردشگری در کنار آن باید با جدیت دنبال شود.

جشنواره انار گرمی در پاییز برگزار می شود

استاندار اردبیل ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف در کنار این دریاچه می‌تواند در رونق گردشگری منطقه دارای اهمیت باشد و در همین راستا برای برگزاری جشنواره انار گیلارلو در پاییز برنامه‌ریزی می‌شود.

عاملی با تاکید بر روند اجرای پروژه‌ها در بخش آب و فاضلاب اعم از اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب، آب‌رسانی به نهضت ملی مسکن گرمی و پروژه آب‌رسانی موران، تصریح کرد: پیگیری و اجرای این پروژه‌ها توسط آب و فاضلاب ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: همچنین در خصوص اجرای سد سینه‌سر و کلاسر نیز برآوردهای لازم از سوی امور آب انجام شود و این موضوع برای تأمین اعتبار جزو مصوبات سفر آینده رئیس‌جمهور قرار گیرد.

عاملی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای بزرگ‌راه گرمی - بیله‌سوار و تأکید بر اولویت این مسیر تصریح کرد: با توجه به تصویب منطقه آزاد در شمال استان اردبیل، این مسیر جزو مسیرهای مهم بوده که قول تأمین اعتبار هم برای اجرای آن اخذ شده است.

وی اظهار کرد: توجه به تأمین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در گرمی و مسکن محرومان و نصب انشعابات آن باید در دستور کار باشد تا این واحدها هر چه زودتر تکمیل و به مردم واگذار شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر پیگیری مصوبات و موضوعات این نشست بیان کرد: در سفر آینده به شهرستان گرمی روند اجرای موضوعات مطرح ‌شده پیگیری می‌شود.

کد خبر 6100868

دیگر خبرها

  • اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم رضوی در منطقه گردشگری عباس آباد
  • توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود
  • شمیرانات در هفته فرهنگی میزبان گردشگری مقاومت می شود
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • مجتمع‌های گردشگری در شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود
  • نباید در فرآیند مهاجرت مردم به روستا خلل وارد کنیم
  • سراب سفره کوه سلسله
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود