Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مجتمع پتروشیمی ایلام از رونمایی از رونمایی سامانه پایش آلایندگی هوا توسط پتروشیمی در شهرستان چوار خبر داد و گفت: این طرح با هدف سامانه پایش مستمر کیفیت هوای شهرستان چوار رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، بهزاد یاری عصر امروز در حاشیه ی رونمایی از سامانه ی پایش آنلاین هوای محیط شهری چوارهمزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر،اظهار داشت: این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی اقدامات گسترده ای انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ایستگاه یکی از الزامات زیست‌محیطی است، ادامه داد:پتروشیمی ملزم به هزینه برای اجرای این سامانه بوده است.

سرپرست مجتمع پتروشیمی ایلام با اشاره به هدف این سامانه گفت: این دستگاه به صورت 24 ساعته و آنلاین با پایش مستمر کیفیت هوای شهر چوار را بررسی می‌کند. 

یاری مجری این طرح را شرکت راهی نو فرانگاه عنوان کرد و افزود:در راستای پایش آلایندگی در بین تمام صنایع کشور اعم از پتروشیمی و وزارت نفت،بیشترین هزینه مربوط به شرکت پتروشیمی ایلام است.

وی در ادامه مبلغ قرارداد برای راه اندازی این سامانه را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:این موضوع قابل پیگیری و راستی آزمایی است.

سرپرست مجتمع پتروشیمی ایلام با بیان اینکه این شرکت در مجاورت بافت شهری و روستایی قرار دارد،خاطر نشان کرد:به همین دلیل ایستگاه پایش آلایندگی هوا با هزینه های بسیار بالا جهت شفاف کردن این موضوع که پتروشیمی ایلام هیچ تاثیری بر آلایندگی هوا خصوصا در شهرستان چوار ندارد،راه‌اندازی شده است.

یاری در بخش دیگر سخنان خود به استفاده از به روز ترین تجهیزات اندازه گیری آلایندگی هوا در این سامانه پالایش آلایندگی اشاره داشت و گفت:این دستگاه از برندهای مختلف و معتبر FAL آلمان و Envirotech ایتالیا و AMA انگلیس تامین شده است.

وی به پارامترهای مورد سنجش این سامانه نیز گریزی زد و گفت: ذرات 2.5 و 10 میکرون، CO2, CO ,03, S02 , BTEX و No and Nox را شامل می شود.

وی با بیان اینکه این ایستگاه علاوه بر دسترسی مسئولین شهرستان چوار و اداره محیط زیست استان ایلام،به سامانه جامع آلایندگی کشوری نیز متصل است،گفت:با مراجعه به سامانه پایش آلایندگی کشوری، در هر زمانی اطلاعات کیفیت هوای شهر چوار مورد بررسی است.

یاری به کلنگ‌‌زنی میدان و بلوار پتروشیمی ایلام نیز اشاره داشت و گفت:این پروژه نیز در راستای مسئولین اجتماعی تقدیم مردم این شهرستان خواند شد‌.

وی مبلغ این طرح را 6 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت:مدت زمان اجرای آن 8 ماه است.

به گزارش تسنیم این دو طرح با حضور نجفی معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری ایلام انجام شد.

انتهای پیام/180/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پتروشیمی ایلام پایش آلایندگی آلایندگی هوا شهرستان چوار سامانه پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۷۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این هشدار این سامانه بارشی فعالیتش را سه شنبه در استان های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان با رخداد «رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ» شروع می کند.

این شرایط چهارشنبه برای استان های «کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، نیمه جنوبی فارس و بوشهر» و پنج شنبه برای «خوزستان، لرستان، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، فارس، هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد و جنوب مرکزی» پیش بینی می شود.

از جمله اثرات مخاطره آمیز این سامانه می توان به «لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی» اشاره کرد.

فعالیت سامانه بارشی با حفظ سطح هشدار نارنجی جمعه در استان های «اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه غربی سمنان و ارتفاعات و دامنه استانهای البرز و تهران» پیش بینی می شود.

توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه بارشی در سفرهای بین شهری احتیاط شود و از هرگونه اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

همچنین توصیه می شود از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری شود. علاوه بر این از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز اطمینان حاصل شود.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از دیگر توصیه ها برای مواجهه مناسب با شرایط جوی پیش رو است.

کد خبر 6093567 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب