Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@08:52:44 GMT

اعزام دانش‌آموزان کوهبنانی به اردوی راهیان‌نور

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۶۷۵۱۲۳

اعزام دانش‌آموزان کوهبنانی به اردوی راهیان‌نور

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، تعدادی از دانش‌آموزان پسر شهرستان کوهبنان در قالب کاروان راهیان‌نور به مدت ۵ روز به مناطق عملیاتی اهواز، شلمچه، طلاییه، اروندکنار و هویزه اعزام شدند.

امام جمعه کوهبنان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اردوی راهیان‌نور یک سفر معنوی و پر خیر و برکت است چون در این سفر، شما به سرزمینی پا می‌گذارید که در دوران دفاع‌مقدس، رزمندگان در برابر متجاوزین جانانه ایستادند و خونشان بر زمین ریخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: در جبهه، رزمندگان با پیشانی‌بند یا حسین(ع) و یا فاطمه‌الزهرا(س) با دشمنان جنگیدند و به شهادت رسیدند، در حقیقت مناطق عملیاتی، یک دانشگاه تغییر و تحول و آدم‌سازی است تا انسان ذات واقعی خود را بشناسد.

حجت‌الاسلام حسن ایزدی افزود: مقام معظم رهبری برای جوانان و نوجوانان ارزش خاصی قائل هستند، جا دارد شما جوانان از خاطرات رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس در این سفر معنوی ۵ روزه بهره ببرید و در بازگشت خاطرات و برداشت خود را به دوستانتان اعلام کنید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان نیز در ادامه گفت: شهدا زنده‌اند اگر توسل به آنان پیدا کنیم دست ما را می‌گیرند سعی کنید بار معنوی خود را در این سفر بیفزاید.

روح الله ابراهیمی خطاب به دانش‌آموزان افزود: سعی کنید در این سفر معنوی خاطرات خود را ثبت کنید و در جای جای مناطق عملیاتی به یاد سردار دلها باشید چرا که وجب به وجب مناطق عملیاتی را سردار شهید سلیمانی با مدد جستن از بی بی دو عالم طی می‌کرد و با توسل و تمسک به اهل‌بیت(ع) با متجاوزین می‌جنگید.

کوهبنان ۶۰ دانش‌آموز شهید در دوران دفاع مقدس دارد

رئیس آموزش و پرورش کوهبنان نیز در مراسم بدرقه دانش‌آموزان کوهبنانی اظهار داشت: جا دارد دانش‌آموزان در طول این سفر معنوی یک شهید را به‌عنوان دوست و رفیق خود انتخاب کنند و به او قول بدهند که همواره راهش را ادامه خواهند داد.

احمد معصومی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس تعدادی از دانش‌آموزان کوهبنانی در کنار سایر رزمندگان به دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب مبادرت کردند که بعضا با دست بردن در شناسنامه‌های خود به جبهه‌ها اعزام شدند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حدود ۶۰ نفر از دانش‌آموزان کوهبنان در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی به شهادت رسیدند.

پایان پیام / ۸۰۰۱۲ / ش

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان اخبار کرمان راهیان نور دانش آموزان کوهبنان دوران دفاع مقدس مناطق عملیاتی سفر معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۷۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • اعزام سه هزار نفر از بسیجیان لرستانی به اردوی راهیان نور غرب کشور
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی