Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صمت از سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد دلاری در بخش معادن و صنایع کشور خبر داد و با تأکید بر اینکه رونق معادن، راهبرد وزارت صمت است، گفت: کارخانه تولید شمش طلا خونیک در راستای توسعه صنایع معدنی و مؤلفه‌ای برای ثروت‌زایی در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا موثقی‌نیا در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی معدن طلای خونیک در شهرستان خوسف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معدن در کشور از موضوعات اولویت‌ دار و مورد توجه مسئولان ارشد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه امروز کارخانه تولید شمش طلا در شهرستان خوسف کلنگ‌زنی شد، افزود: این کارخانه در راستای توسعه معدن و صنایع معدنی است و می‌تواند مولفه‌ای برای ثروت‌زایی در کشور باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که باید در حوزه معدن و صنایع معدنی تلاش بیشتری شود. در حال حاضر در خراسان جنوبی بالغ بر هشت پیمانکار معدنی در مراحل مختلف اکتشاف تا بهره‌وری و فرآوری معدنی فعال هستند.

موثقی‌نیا ادامه داد: به عنوان وزارت صمت خود را موظف می‌دانیم ضمن توسعه معدن و صنایع معدنی برای استان‌های کمتر توسعه یافته اولویت قائل شویم و طی 2 سال گذشته این سیاست را اجرایی کردیم و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از معادن کشور به مرحله اکتشاف هنوز نرسیده‌اند، گفت: بسیاری از این معادن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند و تلاش خواهیم کرد تا این معادن را فعال کنیم. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری جنبه‌های اقتصادی و تولیدی است لذا هر کدام باید نقش اثربخشی را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه معادن نقش کلیدی در رونق اقتصادی دارند افزود: در دو سال اخیر رهبر معظم انقلاب از وضعیت معدن گلایه داشتند بنابراین رونق معادن راهبرد اصلی وزارت صمت است.

معاون وزیر صمت با اشاره به کلنگ زنی معدن طلای خونیک افزود: این کارخانه 400 کیلوگرم شمش طلا را در سال آینده تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به اشتغال 500 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه گفت: این اشتغال ظرفیت خوبی برای منطقه است همچنین اشتغال غیرمستقم هم خواهیم داشت.

افتتاح کارخانه شمش طلا طی دو سال آینده در خوسف

معاون وزیر صمت همچنین در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلای خوسف اظهار داشت: بعد از انقلاب 20 هزار میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع سرمایه گذاری شده و انتظار است سال‌های آینده این سرمایه گذاری بیشتر شود. 

موثقی‌نیا افزود: امروز هشت معدن در استان خراسان جنوبی در حال فعالیت است که این هشت معدن توسط بخش خصوصی و مردم فعال شده و ما فقط حمایت کننده هستیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به کلنگ‌زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلای خوسف گفت: تلاش می‌کنیم بخش خصوصی بیشتری را برای استان جذب  کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب  20 هزار میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع سرمایه‌گذاری شده، ادامه داد: این عدد را باید با توجه به ظرفیت عظیم معدنی افزایش دهیم. مقادیر هنگفتی در حوزه زیرساخت‌های برق و جاده‌ها سرمایه گذاری شده اما کفاف معادن ما را نمی‌کند.

به گفته وی، معدن طلای خونیک طی یک سال آینده و کارخانه شمش طلا هم طی دو سال آینده در خوسف افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/254

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون وزیر صمت صنایع معدنی هزار میلیارد سرمایه گذاری معدن و صنایع سال آینده کلنگ زنی شمش طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۷۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد