Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی ساخت کارخانه تولید شمش طلا در خونیک شهرستان خوسف با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، استان خراسان جنوبی سرزمین معادن استراتژیک با ساختار زمین شناسی منحصر به فرد دارای ذخایر قطعی مواد معدنی با حدود 4 میلیارد تن با 50 نوع ماده معدنی دارای سنگ‌های تزئینی و کانی‌های باارزش نظیر بنتونیت،گرانیت، کرومیت، آهن، مرمریت، بازالت منشوری، مس، سرب، زغال سنگ، طلا، منیزیت، کائولن وکروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختار زمین شناسی منحصر به فرد و وجود پتانسیل‌های کانی‌های مهمی چون طلا، قلع، تنگستن، ‌مس، سرب، روی، آهن، زغال سنگ و ذخایر غنی سنگ‌های تزئینی (نظیر گرانیت، مرمریت، تراورتن، بازالت، مرمر و...) ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای این استان زرخیز فراهم کرده است.

رتبه ششم در تعداد معادن استان‌های کشور با وجود بالغ بر 515 معدن، رتبه اول در ذخایر زغال سنگ، منیزیت و خاک‌های صنعتی نسوز کشور و زمینه صادرات محصولات ارزشمند معدنی استان به کشورهای چین، عراق، ترکیه، ارمنستان، اروپا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از دیگر ظرفیت‌های معدنی این استان زرخیز است.

خوسف، نیز یکی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی است که وقتی وارد آن می‌شوی انگار وارد یک کارخانه بزرگ صنعتی شدی، از وجود معادن گرفته تا صنایع و کارخانجاتی که این شهر کوچک را جهانی کرده است. معدن طلا و مس شادان در 65 کیلومتری جنوب غربی شهر بیرجند، مرکز خراسان جنوبی واقع شده است. معادن طلا در این شهرستان زرخیز هر روز یک رکورد تازه‌ای می‌زنند.

امروز عملیات ساخت کارخانه تولید شمش طلا در خونیک شهرستان خوسف با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آغاز شد و کلنگ آن به زمین زده شد.

سید ابوتراب فاضل در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه تولید شمش طلا در خونیک گفت: سال آینده شمش طلای غدیر را در خراسان جنوبی تولید می‌کنیم.

وی افزود: حدود 2 سال گذشته این پهنه را در اختیار گرفتیم و تاکنون هفت هزار متر حفاری کردیم.

مدیرعامل هلدینگ بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با اشاره به پیش‌بینی ظرفیت 400 کیلوگرمی شمش طلا تا سال آینده بیان کرد: در زنجیره فولاد کامل‌ترین زنجیره را کار  کردیم و طی چند سال گذشته به سمت سرمایه‌گذاری در فلزات غیرآهنی هم رفته‌ایم. 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در خونیک انجام می‌دهیم و تا یک سال آینده نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی؛ 17 شرکت ارزیابی‌های فنی پروژه را انجام داده‌اند و هم‌اکنون پیمانکار در حال فعالیت است.

مدیرعامل هلدینگ بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با ذکر این نکته که 600 سهامدار خرد داریم ابزار امیدواری کرد تا سال آینده شمش طلای غدیر تولید شود.

احمد آریافر نیز در این مراسم گفت: این طرح همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آغاز شد.

وی ادامه داد: شرکت زرین معدن خونیک به عنوان بخش خصوصی این واحد فرآوری جوار معدنی را با سرمایه‌گذاری 650 میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه 400 کیلوگرم شمش طلا احداث خواهد کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ جنوبی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این واحد فرآوری که امروز عملیات اجرایی خود را آغاز کرد در دهه فجر سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد تا زمینه اشتغال بیش از 150 نفر را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: با احداث این کارخانه تعداد واحدهای فرآوری و استحصال طلای استان به 4 واحد افزایش خواهد یافت که گامی بزرگ در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در استان خواهد بود.

آریافار گفت: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای این پروژه 650 میلیارد تومان است و ظرفیت کارخانه تولید شمش طلای خونیک 400 کیلوگرم در سال خواهد بود.

انتهای پیام/ 252

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عملیات اجرایی خراسان جنوبی سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۷۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار، لازم است عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند و قاین آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در جلسه دیدار خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد توسط رئیس جمهور کلنگ‌زنی شده و این پروژه در توسعه منطقه شرق کشور، نقش بسزایی دارد، لذا تسریع در روند اجرای آن مطالبه ما است.

وی افزود: افزایش تعداد ماشین‌آلات فعال در کارگاه‌ها و تقویت پیمانکاران، روند اجرای کار را شتاب می‌بخشد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم تکمیل نقشه‌های اجرایی کلیه قطعات راه آهن، گفت: با توجه به انجام مطالعات کل مسیر و آماده بودن طرح، تهیه نقشه‌های اجرایی باید هر چه سریع‌تر تکمیل و ارائه شود.

وی مدیریت زمان را در اجرای این پروژه مهم خواند و گفت: لازم است هم‌راستا با اجرای قطعات راه آهن در داخل استان خراسان جنوبی، عملیات اجرایی دو ایستگاه مسافربری بیرجند و قاین نیز آغاز شود.

قناعت متذکر شد: این دو پروژه هم باید با استفاده از نیروی فنی متخصص و تزریق به موقع اعتبار با سرعت اجرا شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی کم قطعه ۱۷ راه آهن، تصریح کرد: لازم است این قطعه به پیمانکار جدیدی سپرده شود تا این کندی کار به سرعت جبران شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود اسناد مناقصه عملیات روسازی و ریل‌گذاری کلیه قطعات هم به زودی تهیه شده و پیمانکاران این بخش نیز تعیین و مستقر شوند.

وی به روند اجرای کار در کل مسیر و به ویژه حدفاصل زاهدان تا نهبندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مطالعات کل مسیر انجام شده، لازم است آن بخش مسیر که به پیمان نرفته به مناقصه گذاشته شود تا روند کار در استان سیستان و بلوچستان هم شتاب بگیرد.

قناعت با دعوت از معاون وزیر برای سفر به خراسان جنوبی و پایش شرایط کار به صورت میدانی، خاطر نشان کرد: مشکلات پیمانکاران در زمینه تأمین آب و سوخت به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روند اجرای کار در پروژه‌های دوبانده‌سازی در استان گریزی زد و اظهار داشت: با توجه به برنامه زمان‌بندی این پروژه، انتظار است با ورود جدی وزارت راه و شهرسازی، باند دوم بیرجند- قاین تا هفته دولت امسال تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای دوبانده‌سازی محور بیرجند-زاهدان هم تأمین منابع مالی در راستای تسریع در روند اجرای کار مطالبه استان است.

وی با اشاره به حضور سیدحسین میرشفیع نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور افغانستان و طرح‌های ویژه در جلسه از وضعیت اجرای پروژه راه فراه به ماهیرود گفت.

قناعت با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۱۷ کیلومتر با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در توسعه صادرات کشور و رونق بازارچه مرزی ماهیرود نقش بسزایی دارد.

وی تأمین منابع مالی، رفع مشکلات گمرکی و… را از مسائل مهم و مؤثر در روند اجرای کار خواند و همراهی شرکت توسعه و زیرساخت با اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه را خواستار شد.

در ادامه با بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده، نظر مساعد شرکت زیرساخت درخصوص رفع دغدغه‌های استان جلب شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که با حضور مدیران مربوطه در وزارت راه و شهرسازی، مشاورین و پیمانکاران پروژه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان همراه بود، در ابتدا گزارش جامعی درخصوص میزان پیشرفت فیزیکی و وضعیت موجود طرح اجرا شد و اقدامات خراسان جنوبی در زمینه رفع مشکلات و تسهیل شرایط پیمانکاران نیز تشریح شد.

کد خبر 751200

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد