Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌های پل روگذر سامان، پل روگذر هفشجان و محور شهرکرد به شلمزار از جمله پروژه‌هایی بوده که اتمام آن‌ها به درازا کشیده شده که تلاش می‌شود تا پیش از ایام عید دو روگذر مذکور به نتیجه برسند.

خدایار باقری هارونی ۱۶ بهمن‌ماه در نشست خبری مدیران اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران با اشاره به حدود ۲۱۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب ۳۴ قرارداد در استان، اظهار کرد: ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه شامل ۱۱ تونل به مساحت ۱۳ هزار و ۱۵۵ متر و شش دستگاه غیرهمسطح و پل بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری  افزود: با تلاش نمایندگان و استاندار برای برخی از محورهای استان  از جمله شهرکرد به شلمزار و شهرکرد به لردگان اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی از محل تهاتر نفت اخذ شده است.

به گفته وی، ۲۳ پروژه با پیشرفت بیش از ۵۵ درصد در حوزه ساختمان‌های دولتی در قالب بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و مجموعه‌های ورزشی در حال ساخت است.

باقری به راه‌آهن شهرکرد_سفیددشت_ مبارکه اشاره کرد و گفت: راه‌آهن به طول ۸۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد بوده که اعتبارات سفر اول به طور کامل محقق شد، البته در سفر دور دوم ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حال کارسازی است که به شرط محقق شدن اعتبارات قطعاً در دهه فجر سال آینده سوت قطار در استان زده می‌شود.

سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نهضت ملی مسکن در استان، تصریح کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۷۲۱ نفر برای این طرح در استان ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۵ هزار نفر و ۶۹۲ نفر حائز چهار شرط این قانون برای واحد مسکونی تخصیصی بوده که از این تعداد تاکنون ۱۷ هزار نفر توانسته‌اند ۴۰ میلیون تومان اولیه را پرداخت کرده‌اند.

باقری در بحث جوانی جمعیت، گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۲۹ نفر برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که به زودی قرعه‌کشی ۱۰۰۰ واحد در شهرهای مختلف استان انجام خواهد شد.

همچنین روح‌الله غلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نگهداری راه‌ها از وظایف این اداره‌کل است، بیان کرد: بیش از ۳۷۰۰ کیلومتر از حوزه راه‌های کشور در جغرافیای استان شامل بزرگراه‌، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی قرار دارد که ۱۰۰۰ کیلومتر آن جزو راه‌های اصلی است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۹۹ کیلومتر روکش گرم حفاظتی به ۱۰۵ کیلومتر در سال گذشته و امسال به ۱۷۶ کیلومتر رسیده است، در حقیقت در مجموع ۳۸۰ کیلومتر از محورهای شریانی و اصلی روکش آسفالت انجام شده است، همچنین در حوزه راه‌های روستایی از ۲۲ کیلومتر روکش انجام شده در سال ۱۴۰۰ به ۹۱ کیلومتر در سال گذشته و در سال جاری به ۱۲۵ کیلومتر رسیده که در مجموع ۲۳۸ کیلومتر از راه‌های روستایی احداث یا روکش آسفالت انجام شده است.

باقری بیان کرد: پروژه‌های پل روگذر سامان، پل روگذر هفشجان و محور شهرکرد به شلمزار از جمله پروژه‌هایی بوده که اتمام آن‌ها به درازا کشیده شده و شاهد تصادفات بسیاری در آن‌ها هستیم، گرچه روگذر سامان و  هفشجان دارای یک ردیف اعتباری هستند و تخصیص اعتبار براساس پیشرفت پروژه انجام می‌شود، البته تلاش می‌شود تا پیش از ایام عید دو روگذر مذکور به نتیجه برسند.

به گفته وی، بخشی از پروژه شهرکرد به شلمزار زیر بار ترافیک رفته که بخشی به زودی افتتاح و بقیه مسیر به شرط تخصیص اعتبارات در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد.

باقری در خصوص طرح جامع شهر شهرکرد، تصریح کرد: به زودی طرح جامع به ثمر خواهد رسید، البته امید است با بازگشایی کمربندی جنوب مشکل بخشی از ترافیک رفع شود.

وی در خصوص اعتبارات دور اول و دوم سفر، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد اعتبار دور اول سفر در حوزه راه و شهرسازی تخصیص یافته است.

همچنین اسماعیل نژادحسینی، مدیرعامل فرودگاه شهرکرد گفت: فرودگاه شهرکرد در حوزه آموزش خلبانی، حوزه امدادی، پروازهای بدون سرنشین، در حوزه مسافری، صدور مجوز تصویربرداری هوایی از طریق هلی‌شات و سوخت‌گیری پروازهای فوق سبک شمال به جنوب از طریق فرودگاه شهرکرد با توجه به بعد مسافت فعالیت دارد.

وی بیان کرد: در حوزه مسافری مشکلاتی در زمینه ناوگان وجود دارد که مسئولان ارشد استان پیگیر جدی هستند البته مکاتبات بین بخشی انجام شده اما زمانی این مشکل را حل شده می‌دانیم که این پیگیری‌ها منتج به نتیجه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری راه وشهرسازی تکمیل پروژه های نیمه کاره استانی اجتماعی دهه فجر 1402 استانی اقتصادی استانی شهرستانها راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری شهرکرد به شلمزار انجام شده پل روگذر راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۸۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه ستاد بحران شهرستان خوسف خواستار بازگشایی هرچه سریعتر تمامی راههای روستایی و راههای ارتباطی آسیب دیده ناشی از سیل شهرستان شد و گفت: ارزیابی‌ها به صورت جدی انجام  و اقدامات جبرانی خیلی فوری و جدی انجام شود.

عباس زاده افزود:تمامی دستگاه‌های خدمت رسان با تمام توان باید پای کار بیایند و اقدامات فوری و ضروری در این باره انجام شود. 
فرماندار خوسف  نیز با بیان اینکه:جاده‌های خوسف به ویژه در بخش جلگه ماژان در اثر سیلاب به شدت اسیب دیدند ، گفت: جاده صمدآباد و همند این شهرستان تخریب شده است.


حسینی با بیان اینکه بزرگترین حوزه خسارت دیده در این سیلاب اب نما‌ها بودند که با اسیبی که دیدند امکان تردد وجود نداشت، افزود: راه‌های عشایری و ایلرا‌ههای خوسف ۲۵۰۰ کیلومتر است که بیش از ۷۰۰کیلومتر آن خسارت دیده اند

وی با بیان اینکه درحوزه راهداری هم ۸۰کیلومتر دچار آسیب شدند از خسارت به 20 کیلومتر  از راه‌های فرعی روستاهم خبرداد.


حسینی گفت: ۶۶ واحد مسکونی در خوسف دچار آبگرفتگی شدید شدند و همچنین در سیل اخیر ۵۰۰ راس دام تلف شد
وی با بیان اینکه ۱۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغی و ۱۸ رشته قنات و ۵باب استخر خسارت وارد شده افزود: در حوزه برق ۱۲اصله تیر برق سقوط کرده و برق برخی روستا‌ها دچار مشکل شده که البته مشکل رفع شده است.


فرماندار خوسف با بیان اینکه معابر 17 روستای شهرستان هم خسارت دیده و 15 بند خاکی از بین رفته است، گفت:۶۵۰ متر مربع هم ساختمان‌های میراث فرهنگی و ۲اب انبار اسیب دیدند.


دیگر خبرها

  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • کشف خودروی سرقتی پراید در بروجن
  • میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف