Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حوزه هنری استان ایلام گفت: در جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵ که از ۲۳ بهمن آغاز و تا ۲۷ بهمن ماه ادامه دارد ۱۷ اثر حادثه بمبارن زمین فوتبال چوار را به تصویر می‌کشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سعید خیرالهی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: حادثه بمباران زمین فوتبال چوار یکی از تلخ ترین حوادثی است که طی آن تعدادی از جوانان ورزشکار و تماشاگران فوتبال مظلومانه به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه ایشان به واقعه زمین فوتبال چوار مبنی بر پرداختن به وجوه هنری این واقعه و شناساندن آن در قالب‌های هنری به جهان افزود: حوزه هنری استان ایلام با همکاری سایر دستگاه‌ها جهت تحقق این مهم اقدام به برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه 55 کرده است. این جشنواره از 23 بهمن ماه آغاز و تا 27 بهمن ماه در استان های منتخب ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حوزه هنری استان ایلام  در ادامه به جزییات جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه 55 اشاره کرد و گفت:پس از انتشار فراخوان، آثار نمایش خیابانی از استان های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 17 اثر نمایشی از 13 استان کشور به مرحله اجرای عمومی راه یافته است. آثار راه یافته به نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه 55 شامل استانهای ایلام،خوزستان،بوشهر،کرمان، قزوین،کرمانشاه،گیلان،آذربایجان شرقی،لرستان و اصفهان است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره به معرفی حادثه زمین فوتبال چوار در سطح ملی کمک خواهد کرد افزود: باید تلاش شود تاریخ شفاهی و گذشته خود را به عنوان سبقه و سند پایمردی و ایثارگری به دیگر نقاط کشور و هم چنین جهان معرفی کنیم.

مدیرکل حوزه هنری استان ایلام با بیان اینکه امید است جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه 55 سند و شناسنامه ای برای ما باشد خاطرنشان کرد: قطعا رسانه ها نیز در معرفی این حادثه در سطح ملی و جهانی نقش به سزایی ایفا می کنند.

خیراللهی در پایان به پروژه برج هنر اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود 26 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و جهت تکمیل آن به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/180/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه 55 حوزه هنری استان ایلام زمین فوتبال چوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۷۵۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در احکامی جداگانه اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه های مسجد» منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: «با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم، امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.»

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093454

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری