Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حیدر واحدمطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوانداری یکی از راه‌های عبور از بحران آب است، اضافه کرد: تاکنون برای حدود ۹۰ درصد از حوزه‌های آبخیز شهرستان مهدی‌شهر حدود ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر بیان کرد: اقدامات آبخیزداری در حوزه‌های آسوران- جاشلوبار، چاشم و هیکو انجام شد که حجم کل عملیات حدود سه هزار و ۲۰۰ مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحدمطلق اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهم‌ترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن #سیل در مناطق شهری و روستایی دانست و گفت: این پروژه‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی نقش مؤثری در احیای قنوات، استخر‌های ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی با بیان اینکه این سازه‌های آبخیزداری در مکان‌هایی احداث شدند که همه ساله در فصل بارش مخاطرات بروز سیل را به همراه داشت، بیان کرد: این اقدامات آبخیزداری از بروز خسارت سنگین سیل به اموال، منازل مسکونی و زیرساخت‌های مسکونی پیشگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه آبخیزداری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۷۷۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان رتبه سوم اجرای نهضت ملی مسکن را کسب کرد

استاندار سمنان گفت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، استان سمنان با پیشرفت ۵۵ درصدی توانست رتبه سوم کشور را در طرح نهضت ملی مسکن به دست بیاورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مسکن استان سمنان اظهار کرد: مبحث صدور نشدن مجوز لازم برای پرداخت تسهیلات در حوزه نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار داشته است و پیگیری خواهد شد.

وی افزود: ما در بحث نهضت ملی مسکن در جایگاه خوبی قرار داریم، لذا جلسات متناظر در سطح شهرستان‌های استان نیز در بحث طرح نهضت ملی مسکن برگزار شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه در سراسر استان پروژه‌ها در حوزه نهضت ملی مسکن به خوبی در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: پیمانکاران پروژه‌های نهضت ملی مسکن، از پتانسیل امکانات، مصالح و نیروی انسانی موجود در سطح استان به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

هاشمی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، استان سمنان با پیشرفت ۵۵ درصدی توانست رتبه سوم کشور را در طرح نهضت ملی مسکن به دست بیاورد.

وی ادامه داد: مصوبات شورای مسکن استان سمنان ضمانت اجرایی داشته است و تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی باید در خصوص اجرای هرچه بهتر مصوبات همراهی لازم را داشته باشند.

کد خبر 751514

دیگر خبرها

  • استان سمنان رتبه سوم اجرای نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب