Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از  روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست مدرسه مروی با تبریک اعیاد شعبانیه و دهه فجر و با اشاره به ساحت توحیدی امام حسین (ع) افزود: فلسفه قیام ائمه و پیامبر به خاطر توحید است چراکه هر چه مشکل داریم از شرک است، شرک می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که برخی از آنها شرک خداپرستی، شرک ریاست، شرک شهرت، شرک شهوت و شرک غضب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروپناه گفت: حضرت امام خمینی (ره) حول توحید مدام سخن می‌گفت، انسانی که واقعا موحد شود می‌تواند رستگار شود. با اینکه توحید کلامی ضروری است، اما غیر از بینش توحیدی، منش و کنش نیز توحیدی باشد و این کار سختی است.

وی با اشاره به برخی از احادیث امام حسین (ع) افزود: امام حسین (ع) در حدیثی می‌فرماید که «اى مردم! خداوند بندگان را آفرید تا او را بشناسند، آن‏گاه که او را شناختند، پرستش کنند و آن‏گاه که او را پرستیدند، از پرستش غیر او بى‏ نیاز شوند»، چرا غیر خدا می‌پرستیم، چون به خدا شناخت نداریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر چه شهر‌ها مدرن‌تر می‌شود، مردم به روانپزشک بیشتر نیاز دارند و بالاترین آمار خودکشی در اروپای شمالی، ژاپن و کره جنوبی است. انسانی که توحید قلبی دارد آرامش دارد، خودکشی و مشکلات روحی روانی زاییده بی خدایی و نفی توحید است.

خسروپناه افزود: خطاب خطبه‌های امام حسین (ع) به عموم مردم است که توحید داشته باشد، البته سریان توحید باید در زندگی باشد. توحیدی که بنیشی، منشی انگیزشی و کنشی باشد، ارزش دارد. اینگونه هویت فرد توحیدی است. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: خطبه‌های امام حسین (ع) در مدینه و مکه توحیدی بود با اینکه همه مخاطبان مسلمان بودند، اما باز هم بر توحید تاکید داشت، چون ممکن است در زندگی مردم توحید نباشد، باید سبک زندگی توحیدی باشد.

وی گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا چند وداع داشت که بهانه‌ای بود تا به خیمه‌ها سر بزند و مراقب خیمه‌ها باشند، یکی از وداع‌ها با خواهرش زینب (س)، خطاب به خواهرش فرمود که خواهرم نماز شبت را ترک نکن، عجیب است که در اوضاع بهم ریخته کربلا، به حضرت زینب (س) می‌گوید که نماز شب را ترک نکن.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: محبت ما به اهل بیت(ع) به خاطر توحید و موحد شدن است. باید خودمان همواره میزان توحید را محاسبه کنیم، اکثر کسانی که به جبهه می‌رفتند جوان و نوجوان بودند، چون تعلق کمی به دنیا داشتند و موحد بودند، شهدای مدافع حرم مقامشان بالاست، چون با وجود تعهدات زندگی و خانواده باز هم از جانشان می‌گذرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۷۷۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری مهر، ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» در جلسه ۸۹۷ مورخ هشتم اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسید که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ابلاغ کرد.

براساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن ابلاغیه ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل است:

وزارت آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان

هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رئیس دانشگاه فرهنگیان (نایب رئیس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

کد خبر 6094463

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس