Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:56:45 GMT

۳ داوطلب مجلس کتبی و تلفنی در حوزه نوشهر انصراف دادند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۷۸۲۱۴۸

۳ داوطلب مجلس کتبی و تلفنی در حوزه نوشهر انصراف دادند

به گزارش خبرنگار مهر، رستم زرودی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری گفت: در ماه‌های گذشته درست زمانی که فرایند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در وزارت کشور کلید خورد تمام سازوکارهای قانونی براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی این وزارتخانه در این فرمانداری به عنوان مرکز حوزه انتخابیه سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مشکلاتی هم مانند پوشش آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در نقاط دور دست و سخت گذر روستایی به ویژه بخش کجور وجود داشت که در سایه همراهی دولت جهادی با نصب دکل‌ها در برخی از نقاط روستایی مانند فیروزکلای سفلی، چمرکوه و … این دغدغه هم در زمان برگزاری انتخابات برطرف شد.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: نشست‌های مختلفی هم با مسؤولان ادارات مرتبط در رابطه با همراهی آنان نسبت به ارائه خدمات دهی در بخش لجستیکی و پشتیبانی مانند در اختیار قرار دادن خودروهای اداری در زمان برگزاری انتخابات هم تشکیل داده شد منتهی باز هم تاکید می‌شود مسؤولیت این همایش ملی فقط بر عهده وزارت کشور و فرمانداری نیست همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسؤول باید پای کار بیایند.

زرودی در باره آخرین آمار داوطلبان این دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه هم افزود: دست کم ۳۳ نفر پس از سیر مراحل قانونی تأیید صلاحیت شدند و یک نفر هم به تازگی به طور کتبی پس از حضور در فرمانداری انصراف داده و ۲ نفر دیگر هم تلفنی گزارش داده‌اند که البته این رویه مورد تأیید نبوده و باید حضوری به مرکز حوزه انتخابیه بیایند و بنویسند.

وی اظهار کرد: افزون بر آن یک نفر هم که برای تهران داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده پرونده او پس از سیر مراحل قانونی در حال انتقال به حوزه انتخابیه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت بوده البته هنوز نهایی نشده است.

این مسؤول شمار رأی اولی‌های پای صندوق‌های اخذ رأی در شهرستان نوشهر را دست کم ۲ هزار و ۲۰۰ نفر گزارش داد و گفت: روز دوشنبه هفته جاری همایشی به همین منظور با حضور دانش آموزان و دانشگاهیان در نوشهر برگزار خواهد شد و این اتفاق هم می‌تواند زمینه ساز شور و شوق این طیف از جامعه برای مشارکت حداکثری باشد.

فرماندار نوشهر همچنین گفت: تعداد شعب اخذ رأی و صندوق‌ها هم در نقاط شهری و روستایی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت مشخص شده است ضمن آنکه اعضای شعب اخذ رأی و هیأت نظارت بازرسی و نمایندگان فرماندار هم در سامانه ثبت شده است.

کد خبر 6031117

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری نوشهر جلسه شورای اداری انتخابات مجلس 1402 بوشهر بارش باران ایلام تبریز کرمانشاه بارش برف خطبه های نماز جمعه مشهد انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری کردستان اصفهان اردبیل چالوس و کلاردشت حوزه انتخابیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۷۸۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت

 

تابناک _ بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است. در این حوزه‌های انتخابیه ۹۰ نفر برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

برای دومین دور از انتخابات مجلس دوازدهم  حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در نظر گرفته شده است که شامل شعب شهری، روستایی، ثابت و سیار می‌شود.

عوامل اجرایی در کل ۲۲ حوزه انتخابیه مشخص شده و تا ۱۳ اردیبهشت در سامانه جامع انتخابات نهایی خواهد شد.

تبلیغات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغات که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود. البته امکاناتی در استان‌ها از ناحیه دستگاه‌های اجرایی در اختیار نامزدها قرار گرفته که می‌توانند استفاده کنند.

در استان تهران، صرفا حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس الکترونیکی خواهد بود و در حوزه انتخابیه ورامین و قرچک ثبت رأی به صورت تعرفه است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه