Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: بالا بودن آلودگی دام‌های کشتار شده به کیست هیداتید نشان از عدم آگاهی دامدار از این بیماری یا سهل انگاری در درمان ضد انگلی در سگ‌ها دارد.

وی افزود: کیست هیداتید مرحله نوزادی انگل اکینوکوکوس گرانولوزوس می‌باشد که به صورت کیست‌های آبکی در کبد، کلیه و ریه نشخوارکنندگان قابل مشاهده می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزبان اصلی کرم بالغ (اکینوکوکوس گرانولوزوس) گوشتخواران بوده که تخم انگل را از طریق مدفوع به بیرون منتقل می‌کنند.

او گفت:با توجه به زئونوز بودن این انگل، بلع تخم انگل توسط انسان، باعث ایجاد کیست هیداتید در کبد و ریه شده و بروز علائمی مثل درد در شکم، تهوع و بزرگ شدن کبد می‌گردد که در صورت شدید بودن علائم باید کیست‌ها با عمل جراحی خارج شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۷۹۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم

هوارد باسکرویل در دهم آوریل ۱۸۸۵ میلادی در محله نارت پلاته آمریکا متولد شد و تحصیلات مقدماتی‎اش را در کالج این ایالت به پایان رساند.

باسکرویل که در سال ۱۹۰۷ میلادی به عنوان معلم تاریخ در مدرسه مموریال تبریز مشغول تدریس بود که در روز‌های پر تب و تاب مجاهدت مشروطه خواهان در برابر قوای دولتی، به جای تدریس تاریخ مردگان به زنده‌های تاریخ ساز تبریز پیوست و شریک حق جویی‌ها و حق طلبی‌های آنان شد.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم