Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۱۱ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۶۴۸ تردد خودرو در مبادی ورودی و ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۱۱۳ تردد در مبادی خروجی این استان ثبت شده است.

وی افزود: تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های استان نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محور‌های ورودی و خروجی بوشهر، کنگان-عسلویه و سیراف-عسلویه را به ترتیب پرترددترین جاده‌های ارتباطی استان بوشهر در سال‌جاری برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: همچنین جاده‌های گناوه-سیاه مکان، اهرم -فراشبند و دیر-بردخون نیز کمترین تردد جاده‌ای را در این مدت را ثبت کرده‌اند.

وی یادآور شد: ۸۹ درصد تردد‌های جاده‌ای استان مربوط به خودرو‌های سبک و ۱۱ درصد هم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

اخترشناس همچنین از ثبت ۴۷۲ هزار و ۵۵۷ مورد تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان در این مدت خبر داد.

وی عنوان کرد: بیشترین تخلف‌های سرعت در محور‌های کنگان- عسلویه (بیدخون)، سیراف-جم (بعداز سه راه سیراف) و خورموج-کنگان (سه راه کاکی) بوده است.

به گفته دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های بوشهر میانگین سرعت متوسط خودرو در جاده‌های برون شهری استان ۸۳ کیلومتر است که به‌طور تقریبی ۱۰ کیلومتر از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار کرد: از رانندگان انتظار می‌رود برای حفظ سلامتی خود و دیگران علاوه بر رعایت سرعت مطمئن، به علائم راهور نیز بیشتر توجه کنند.

اخترشناس هوشمندسازی جاده‌ها را یکی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و افزود: ۶۰ سامانه ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلف‌های رانندگی، ۴ سامانه توزین حین حرکت و ۷ تابلو پیام متغیر در راه‌های ارتباطی استان بوشهر فعال است.

وی با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر، گفت: مردم و مسافران قبل از سفر می‌توانند در تماس با سامانه ۱۴۱ یا از طریق نرم افزار و سامانه اینترنتی آن، از وضعیت ترافیکی جاده‌ها مطلع شده و هرگونه انتقاد و شکایت خود را جهت بررسی اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استان بوشهر جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۸۰۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت

سرهنگ مصطفی کول‌زاده  اظهار کرد: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه ۱۰۰ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

وی سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین تصادفات این مدت به سرعت زیاد و عدم توجه به جلو اختصاص دارد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی در جنوب استان گفت: باتوجه به اینکه بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی ها شده لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی و دو موضوع اصلی شامل رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌شود و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. از این رو لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن و بخاری که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیرگذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

سرهنگ کول زاده با بیان اینکه در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد زیرا که سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد، گفت: هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: در مجموع خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رانندگان عزیز توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • واژگونی خودرو بر اثر سرعت غیر مجاز در بزرگراه تهران
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت