Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@16:07:51 GMT

هریس، سردترین شهر آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۸۲۹۵۱۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی محمد امیدفر با اشاره به کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوا در تبریز افزود: در این بازه زمانی شهر‌های ورزقان و سراب نیز به ترتیب با دمای منفی ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد دومین و سومین شهر‌های سرد استان بودند.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای مثبت هشت درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان بود و دمای تبریز در گرمترین زمان به چهار درجه بالای صفر و در سردترین زمان به هفت درجه زیر صفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، عبور امواج تزار میانی جو تا روز پنجشنبه موجب بارش‌های پراکنده برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان می‌شود.

امیدفر با اشاره به کاهش محسوس دما و وزش باد گاهی به نسبت شدید در استان ادامه داد: فعالیت توده هوای سرد سیبری در استان تا روز پنجشنبه این هفته ادامه خواهد داشت و از روز جمعه دمای هوای استان به تدریج افزایش می‌یابد.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۸۲۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰  و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق،  در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود