Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@22:02:37 GMT

آیا انتخابات شهرستان رشت و خمام به دور دوم خواهد رفت؟!

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۸۸۴۵۵۶

آیا انتخابات شهرستان رشت و خمام به دور دوم خواهد رفت؟!

محمد مهدی ترحمی؛* شایان ذکر است چنانچه تعداد نامزد‌های باقی مانده، کمتر از دو برابر باشد، تمام آن‌ها می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند، لذا باتوجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری برگزار گردیده، قاعدتا وزارت کشور بنابر پیش بینی در تبصره ۳ ماده یاد شده، باید ظرف مدت یک ماه، تاریخ برگزاری مرحله دوم انتخابات را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر تبصره ۲ ماده ۶۹ آئین نامه اجرایی قانون یاد شده، تعیین تعداد شعب اخذ رأی مرحله دوم انتخابات، به تشخیص هیئت اجرایی و نظارت بوده و به موجب تبصره ۳ ماده ۱۰۸ آیین‌نامه مرقوم، کلیه مراحل اجرایی متعاقب اظهار نظر شورای‌نگهبان در مرحله اول، در مرحله دوم تکرار خواهد شد.

حسب اعلام ستاد برگزاری انتخابات، در حوزه انتخابیه رشت و خمام آقای جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی با ۴۵۶۱۴ رأی نفر اول، مهدی فلاح با تعداد ۳۴۶۸۲ رأی نفر دوم و آقای محمدرضا احمدی سنگری با ۳۲۲۷۳ نفر سوم و آقای سید کاظم دلخوش اباتری با ۲۹۳۴۷ نفر چهارم حوزه انتخاباتی مزبور شدند.

به موجب قانون صدرالاشاره، ملاک تعیین کاندید منتخب کسب یک پنجم از آرای صحیح می‌باشد، به عبارتی آرای ماخوذه نامزد‌ها بر تعداد آرای صحیح حوزه انتخابیه تقسیم می‌شود و نهایتأ با کسر آرای باطله درصد آرای نامزد مشخص می‌شود؛ که وفق شرایط موصوف و اینکه در حال حاضر تعداد آرای باطله حوزه انتخابیه شهرستان رشت اعلام نگردیده، لذا ممکن است با اعلام تعداد آرای باطله و کسر آن از مجموع آرای آقای محمدرضا احمدی سنگر، میزان آرای ماخوذه ایشان کمتر از بیست درصد از کل آرای حوزه انتخابیه شود که در این صورت و بنابر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ممکن است آقای سید کاظم دلخوش اباتری با ۲۹۳۴۷ رای بعنوان نفر چهارم وارد رقابت در دور دوم انتخابات گردد.

*وکیل دادگستری

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا و ارز قیمت خودرو قیمت موبایل حوزه انتخابیه دوم انتخابات مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۸۸۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان آبادان واجدین شرایط، می‌توانند از ساعت ۸صبح جمعه بیست و یکم اردیبهشت با در دست داشتن یکی از اوراق شناسایی نظیر شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی به یکی از شعب اخذ رای تعیین شده مراجعه کنند و به صورت الکترونیکی رای خود را ثبت نمایند.
حوزه انتخابیه آبادان دارای ۱۴۸شعبه اخذ رای ثابت و سیار است که ۱۳۱شعبه آن در آبادان و بخش مرکزی و ۱۷شعبه در حوزه فرعی اروندکنار مستقر است.
متولدان بیست و یکم اردیبهشت یک هزار و سیصد و هشتاد و پنج شمسی و قبل از آن می‌توانند در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند. همچنین کسانی مجاز به حضور در این مرحله هستند که یا در هیچکدام از شعب اخذ رای کشور در مرحله اول رأی نداده باشند یا تنها در حوزه انتخابیه آبادان رای داده اند، لذا افرادی که در مرحله‌ی اول در شهری غیر از حوزه انتخابیه آبادان رای داده اند در این مرحله نمی‌توانند در رای گیری این حوزه شرکت کنند.

برای انتخاب نزدیکترین شعبه اخذ رای روی پیوند زیر کلیک کنید. 

CamScanner 05-04-2024 20.19

 

دیگر خبرها

  • نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورتجلسه شعب اعلام می‌شود
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم
  • شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار تعیین شد
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • متولدین ۸۵ می‌توانند رای دهند
  • تعیین شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار