Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@18:38:40 GMT

هریس:‌ با بایدن در مسائل مربوط به اسرائیل همسو هستم

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۸۹۰۲۵۰

هریس:‌ با بایدن در مسائل مربوط به اسرائیل همسو هستم

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد وی و جو بایدن درباره سیاست‌ها پیرامون اسرائیل همسو هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به آلاباما اظهار کرد وی و جو بایدن درباره سیاست اسرائیل همسو و هم راستا هستند.

وی ضمن آنکه از حماس خواست تا با آتش بس شش هفته‌ای موافقت کند، افزود: اسرائیل باید اقدامات بیشتری را برای جریان کمک رسانی آزادانه به غزه انجام دهد زیرا شرایط در آنجا بسیار غیرانسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روزنامه تایمز اسرائیل ادعا کرد شاهد پیشرفت ملموسی در مذاکرات آتش بس غزه هستیم و احتمالا تا 48 ساعت آینده اخباری در این زمینه خواهید شنید.

این رسانه به نقل از منابع مصری خبر داد، مصر و قطر به همراه ایالات متحده فشارهای خود را برای آتش بس مضاعف کرده‌اند تا به جنگی که حدود 5 ماه بین اسرائیل و حماس به طول انجامیده پایان داده شود.

این پیشرفت ادعایی در حالی از سوی رسانه‌های صهیونیستی اعلام می‌شود که تل‌آویو هیچ نماینده‌ای را برای ادامه مذاکرات به قاهره اعضا نکرده و مدعی است به دلیل آنکه آخرین پاسخ حماس در رابطه با کلیات توافق پاریس رضایت بخش نبوده است، هیئتی را اعزام نمی‌کند.

یک مسئول صهیونیست در این رابطه ادعا کرد، حماس درخواست اسرائیل را برای ارائه لیستی از اسرای در قید حیات رد کرده است، همچنین حاضر نشده تعداد زندانیان امنیتی که به دنبال آزاد سازی آنها در مقابل آزای هر اسیر اسرائیلی است را اعلام کند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز در یادداشت روز گذشته خود ادعا کرد، حماس عامل به تعویق افتادن توافق مبادله اسرا است زیرا می‌بیند که اسرائیل به شرایط و نقطه غیر قابل تحمل رسیده است.

این رسانه عبری زبان ادعا کرد: السنوار در شرایطی قرار دارد که فعلا عجله‌ای برای آتش بس (به هر قیمتی) نیست زیرا معتقد است ورود جنگ به ماه رمضان به نفع حماس خواهد بود.

ناحوم برنیاع تحلیل‌گر ارشد مسایل سیاسی در این رسانه عبری زبان که اطلاعات خود را از منابع بسیار مطلع سیاسی و امنیتی اسرائیلی دریافت می‌کند، تاکید کرد با وجود آنکه همگان می‌دانند نتانیاهو برای ادامه بقای خود در قدرت نیازمند تمدید هر چه بیشتر زمان جنگ است اما این واقعیت را هم نباید فراموش کرد که اگر طی هفته جاری پیشرفتی محقق نشود، اسرای اسرائیلی در معرض خطری حقیقی قرار خواهند گرفت و در صورتی که ماه رمضان فرا برسد کابینه اسرائیل در شرایط بغرنج تری قرار خواهد گرفت.

سه روز پیش نیز رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک توافق آتش بس بالقوه در غزه در حال شکل گیری است در صورتی که حماس با آزادی اسرا موافقت کند.

وی مدعی است که اسرائیل با اصل توافق آتش بس در غزه موافقت کرده و برای رسیدن به آتش بس، توپ در زمین حماس است.

هفته گذشته نیز جو بایدن درباره برقراری آتش بس در غزه تا هفته جاری ابراز امیدواری کرد و مدعی شد که اسرائیل آماده است تا جنگ را در صورت دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها در طول ماه رمضان متوقف کند.

بایدن در ادامه مدعی شد: اسرائیل متعهد شده است که درصد زیادی از جمعیت رفح را قبل از شروع عملیات نظامی تخلیه کند.

وی همچنین گفت: آتش بس موقت در غزه ممکن است به راه حل دو دولتی کمک کند.

دو روز پیش نیز بایدن با اعلام اینکه «به طور قطع نمی‌دانیم که ارسال اولین کمک‌های هوایی چه زمانی به غزه انجام خواهد شد» مدعی شد که تلاش‌های خود را برای باز کردن کریدور دریایی و گسترش کمک‌رسانی به غزه از طریق زمینی دوچندان می‌کنیم.

وی با ادعای اینکه کمک‌هایی که به غزه می رسد، کافی نیست، در عین حال وعده داد که ایالات متحده برای رساندن کمک به غزه اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

هریس در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز درباره وجود فاصله بین نظرات او و بایدن در خصوص سیاست های اسرائیل خاطرنشان کرد رئیس جمهور بایدن و من از ابتدا در این باره همسو و هم راستا بوده‌ایم.

وی مدعی شد اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. غیرنظامیان بسیار زیادی در فلسطین کشته شده‌اند و ما باید اقدامات بیشتری برای کمک به آنها انجام دهیم. ما باید گروگان‌ها را آزاد کنیم و ما همچنان بر موضع خود پایبند هستیم.

معاون رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد بسیار مهم است که ما همه درک کنیم که در حال حاضر در یک پنجره زمانی هستیم که می توانیم به راستی به توافق آزادی گروگان ها بپردازیم. ما می خواهیم این جنگ هر چه زودتر به پایان برسد.

بایدن: هنوز به توافق آتش بس در غزه نزدیک نشدیمواکنش قطر به اظهارات بایدن: امیدواریم ولی هنوز گشایشی درباره آتش‌بس در غزه وجود ندارد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش بس در غزه رئیس جمهور مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۸۹۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: دولت بایدن تصمیم گرفته است که کمک نظامی به سه گردان ارتش اسرائیل را به رغم نتیجه گیری مبنی بر «نقض فاحش حقوق بشر» غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، لغو نکند.

در این گزارش آمده است که این ارزیابی در نامه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

بنا بر گزارش ها، بلینکن اعلام کرده که این تصمیم باعث تاخیر در ارائه هیچ نوع کمکی به اسرائیل نخواهد شد، اسرائیل نیز کل مبلغ اختصاص یافته توسط کنگره را دریافت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

دیگر خبرها

  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند