Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامیان فلسطین در آمریکا که برای پایان دادن به جنگ رژیم صهونیستی علیه غزه تلاش می‌کنند، اظهارات کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری شش هفته‌ای را دروغ خواندند.

براساس گزارش عربی پست، هریس با تکرار اظهارات تند روز یکشنبه ۳ مارس که طی آن شرایط در نوار ساحلی غزه را غیرانسانی توصیف کرد، تقریباً ۴ ماه پس از شروع تجاوزات رژیم صهیونیستی، از آن خواست تا اقدامات بیشتری برای ارسال کمک به غزه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا یکی از شدیدترین اظهارات مقامات دولت بایدن علیه رژیم صهیونیستی بود، اما فعالان حقوق بشر، سازمان دهندگان مترقی و آمریکایی‌های عرب به سرعت از او انتقاد کردند.

عابد ایوب، مدیر کمیته ضد تبعیض آمریکا-عربی، در X (توئیتر سابق) نوشت: تقاضای معاون رئیس‌جمهور (کامالا) هریس برای آتش‌بس موقت به مدت شش ماه زمان بسیار مشخصی است. آنچه او می‌خواهد نه آتش بس، بلکه توقف موقت نسل کشی است.

ایوب همچنین گفت که آتش بس مورد درخواست دولت بایدن زمان کافی برای تکمیل اکثریت انتخابات مقدماتی حزب دموکرات است.

از سوی دیگر ایمان عبدالحی، استادیار دانشگاه شیکاگو که مطالعاتش بر مذهب و مسلمانان در آمریکا متمرکز است، گفت: اظهارات معاون رئیس‌جمهور نتیجه مستقیم فشار رأی دهندگان آمریکایی است. ما به یک آتش بس دائمی نیاز داریم. ما ماه‌هاست به آن نیاز داشتیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کامالا هریس غزه رژیم صهیونیستی معاون رئیس جمهور آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۸۹۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش دیگری به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین، مدعی شد بسیاری از معترضان برای اغتشاش و آشوبگری پول گرفته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز مدعی شد بسیاری از معترضان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا برای ایجاد اغتشاش و آشوب پول گرفته‌اند و به آنچه که برای آن اعتراض می کنند، اعتقاد ندارند.

ترامپ در این مصاحبه افزود: من واقعا فکر می کنم ما آشوبگران مزدبگیر و حرفه‌ای زیادی در اینجا داریم و من همه آنها را می بینم. می دانید وقتی تابلوهایی را می بینید که همگی مانند هم هستند، این بدان معناست که آنها از یک منبع پول گرفته‌اند.

وی تصریح کرد می دانید اینها تابلوهای نقاشی شده با دست نیستند که در آن مردم چیزی را نقاشی کنند که واقعا به آن اعتقاد دارند. تمام اینها نقاشی هایی هستند که مانند هم هستند و توسط یک چاپگر چاپ شده است. می دانید، وقتی می فهمید که کسی یا گروهی در راس این پرداخت ها است، آنها صدمه و آسیب زیادی به جهان و همچنین به کشور ما وارد می کنند.

این در حالی است که هیچ مدارک و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد معترضان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا و یا معترضان و حامیان فلسطینی در دانشگاه های دیگر آمریکا،  از سوی فرد یا نهاد خاصی برای اعتراض پول گرفته باشند.

در ساعات ابتدایی صبح امروز صدها نیروی پلیس با هدف سرکوب دانشجویان تحصن‌کننده در دانشگاه کلمبیا و پایان‌دادن به تحصن وارد محوطه دانشگاه شدند.

یورش افسران پلیس با درگیری و بازداشت تعدادی از دانشجویان در لحظات ابتدایی همراه شده است؛ پیش از این واقعه انجمن اساتید دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای در خصوص تبعات دخالت نیروهای پلیس و برخورد با دانشجویان به مدیریت دانشگاه هشدار داده بود.

در این میان رئیس دانشگاه کلمبیا نیز از پلیس نیویورک خواسته است تا 17 ماه جاری میلادی در محوطه دانشگاه باقی بماند تا مانع نصب دوباره چادرها از سوی دانشجویان شود.

همچنین سه شنبه شب بیش از 100 معترض در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک بازداشت شدند.

پلیس همه معترضانی را که یک ساختمان خوابگاه دانشجویی در دانشگاه کلمبیا را تصرف کرده بودند، از ساختمان بیرون آورد.

اما نماینده دانشجویان معترض گفت: با وجود ادامه حضور پلیس، اعتراضات در دانشگاه ادامه می یابد.

ای بی سی نیوز هم گزارش داده که پلیس بازداشت شدگان در دانشگاه کلمبیا را به دزدی درجه سوم متهم کرد.

پلیس ده‌ها نفر را در سیتی کالج نیویورک بازداشت کرد و در حال برچیدن چادرهای معترضان است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز کمپ‌های معترضان را غیرقانونی خواند و خواستار برچیده شدن و تخلیه آنها شد.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

ترامپ پیشتر نیز در نخستین واکنش خود به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام و در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!»

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیاواکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویاندانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردندتعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • به دانشگاه مردمی فلسطین خوش آمدید
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم