Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با اشاره به سبقه فرهنگی و تاریخی شهرستان میبد گفت: جشنواره شعر توحیدی با حضور شاعران برجسته استان وکشور و بین المللی در میبد برگزار شد و انشاءالله در سال ۱۴۰۳ نیز برگزار می‌شود.    عابدی ظرفیت‌های هنری میبد را هم خاطرنشان کرد و افزود: هنرمندان میبد در جشنواره تئاتر که اخیرا برگزار شد، حضور داشتند و رتبه کسب کردند که نشان از ظرفیت عظیم هنرمندان در هنر تئاتر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد در همه شهرستان‌ها مجموعه‌هایی دارد که بیش از چند دهه از ساخت آنها می‌گذرد و رو به فرسوده شدن هستند تصریح کرد: میبد هم یکی از شهر‌هایی است که با وجود اینکه وضعیت خوبی نسبت به شهر‌های دیگر دارد، نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام کار‌های عمرانی و بهسازی و فراهم کردن امکانات سرمایشی سالن‌ها است.   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر بودجه توان محدودی دارد و با این وجود پیگیری‌هایی برای اختصاص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام داده‌ایم و با وجود تورم موجود به برای تامین تجهیزات و توسعه زیرساخت‌ها؛ نیازمند پشتوانه و تامین اعتبار از سوی نهاد‌ها و دستگاه‌ها و انجام مسئولیت اچتماعی آنها و بخش صنعت هستیم.   وی افزود: بهره‌بردار سالن‌ها مردم و هنرمندان هستند، همه باید کمک کنیم، مسئولیت اجتماعی صنایع باید کمک و حمایت از هنرمندان و آموزش و پرورش باشد.   عابدی برگزاری جشنواره‌های سفال و تئاتر خیابانی برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و معرفی هنرمندان بسیار موثر خواند و گفت: انشاءالله با حضور و اتحاد و همدلی هنرمندان که بار اصلی جشنواره‌ها بر دوش آنها است، شاهد روی دادن اتفاق‌های بسیار خوب خواهیم بود.   رئیس اداره ارشاد میبد هم گفت: سال ۹۷ رویداد «دست نقش» به صورت ورکشاپ برای باز طراحی سفال و سرامیک با حضور هنرمندان تجسمی برگزار شد، سال ۹۸ هم این جشنواره با همین عنوان برای بازطراحی نقوش زیلو داشتیم. سال بعد این رویداد با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و امسال با پیگیری‌های چند ماه گذشته برگزاری جشنواره دست نقش با عنوان «کتیبه‌های سفالی» در دستور کار قرار گرفته‌است.   هادی زارع افزود: جشنواره تئاتر خیابانی نیز برای چهارمین سال برای آشنایی بیشتر مردم با تئاتر و ترویج فرهنگ تئاتر برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۳۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  در این نمایشگاه که یکصد نفر از هنرجویان شرکت داشتند؛ ۱۵۰ اثر را در قالب عکاسی، نقاش، طراحی و انیمیشن در معرض دید عموم قرار دادند.


هادی زارع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد میبد گفت: این نمایشگاه تا دهم اردیبهشت ماه برپاست و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.


احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان هنرستان هنر‌های زیبا دختران میبد برپاشد تا مردم و خانواده‌ها آثار این هنرجویان را ببینند.


عابدی با بیان اینکه این مهم است که هنرجو‌های ما در سنینی که در هنرستان تحصیل می‌کنند کارشان دیده شود افزود: تماشای مردم از آثار هنرجویان باعث انگیزه برای ادامه راهی که درپیش گرفتند می‌شود.


وی گفت: خوشحالیم که این نمایشگاه درمیبد برگزار شد و انگیزه مضاعفی برای ادامه تحصیل هنرآموزی این عزیزان خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: با حمایت‌هایی که همه دستگاه‌های متولی خواهند داشت؛ آینده خوبی را برای هنرستان هنر‌های زیبای دختران میبد می‌بینیم.


عابدی گفت: سعی و تلاش ما این است که به لحاظ تجهیزات و امکانات به این هنرستان کمک کنیم تا شاهد رشد و پیشرفت هنرستان هنر‌های دختران میبد باشیم تا نه تنها در این سطح بلکه در سطوح بالاتری شاهد برپایی نمایشگاه هنرجو‌های هنر‌های زیبای میبد باشیم.

 
درحاشیه این نمایشگاه کارگاه آموزش نقاشی با آبرنگ برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد