Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ طرهانی گفت: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین خواری، تحقیقات میدانی و مقابله‌ای با تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی بخش " امین آباد " در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۳ این فرماندهی، قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بنا‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: در این عملیات ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.
این مقام انتظامی ارزش زمین‌های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا ۲۰ حکم قضائی در روز گذشته به اجرا در آمد.
سرهنگ طرهانی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اراضی کشاورزی شهر ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۶۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری اعلام کرد: بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۷ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید.

این ماموریت با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ