Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی   با حضور در شهرستان سلماس در راستای بازسازی سینما سعدی این شهرستان با فرماندار ،مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی و امام جمعه سلماس دیدار و گفتگو کرد.

     در این دیدارها رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اعلام برنامه حوزه هنری کشور برای احیا و بازسازی سینما سعدی سلماس و تبدیل آن به پردیس سینمایی مدرن اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته با مسئولان سینمایی حوزه هنری کشور طرح ساخت پردیس سینمایی سعدی سلماس در مرحله اجرا است که تحقق این مسئله نیازمند همکاری مسئولان این شهرستان در تامین بخشی از هزینه‌های این طرح است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی سعیدی فرد افزود: سالنهای سینمایی یکی از معیارهای فرهنگی در هر شهر  و استان است که در این راستا حوزه هنری تاکنون سالن‌های متعدد سینمایی را در شهرهای مختلف کشور بازسازی و احیا کرده و این سالن‌ها را با مدرن‌ترین تجهیزات اکران سینمایی مجهز کرده است که ساخت پردیس سینمایی مهر ارومیه با شش سالن اکران و بازسازی سینمای ایران ارومیه بخشی از این فعالیت‌ها می‌باشند .

سینما سعدی سلماس یکی از سینماهای حوزه هنری در استان آذربایجان غربی است که در سال ۱۳۴۱ شمسی با ظرفیت ۵۷۶ نفر در خیابان فردوسی سلماس آغاز به کار کرد. این سینما بعد از ۴۶ سال فعالیت در سال ۱۳۸۸ شمسی به علت فرسودگی بافت ساختمان و اعلام نظر کارشناسان شهرداری و آتش نشانی و سایر دستگاه‌های مربوطه در بروز خطرات احتمالی برای استفاده کنندگان از آن بر اساس بند پنج آیین نامه سالنهای نمایش تعطیل شد که تلاش برای احیا و بازسازی این سینما ادامه دارد و جز برنامه های حوزه هنری آذربایجان غربی در امور سینمایی است .

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آذربایجان غربی حوزه هنری سلماس بازسازی سینما سینما سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۶۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها

چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی