Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@19:15:34 GMT

اعلام جزئیاتی جدید از پیشنهاد حماس برای آتش بس

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۹۷۴۶۵۷

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه یسرائیل هیوم صبح روز یکشنبه در گزارشی در این رابطه ادعا کرد، میانجی‌ها تماس‌های خود را با مسئولین سرویس اطلاعات اسرائیل از یک سو و رهبران حماس از سوی دیگر برای کاهش شکاف و اختلاف بین دو طرف و رسیدن به بستر توافق در نزدیک زمان ممکن به شدت افزایش داده‌اند.

این رسانه عبری زبان در گزارشی خود به نقل از منابع آگاه ادعا کرد، مذاکرات طرف اسرائیلی با میانجی‌ها مسئله پاسخ حماس که اخیرا تسلیم شده است را مورد بررسی قرار داده است و در آن شروط خود را برای ادامه گفتگو برای دست یافتن به آتش بس در غزه اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این ادعا پیشنهادات جدید حماس شامل درخواست آزادی شمار کمتری از اسرا شده است.

یسرائیل هیوم در ادامه نوشت: براساس طرح جدید مرحله اول شاهد آتش بس شش هفته‌ای (۴۲ روزه) خواهد بود که در جریان ۳۵ اسرائیلی موجود در نوار غزه آزاد و در مقابل فقط ۳۵۰ اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد.

در این چارچوب حماس حداقل ۵ نظامی زن اسیر را ازاد و در مقابل ۵۰ اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند که در میان آنها و در مقابل هر نظامی زن تعدادی از اسرا با محکومیت‌های ابد آزاد خواهند شد.

علاوه بر آن و براساس خواست حماس، ارتش اسرائیل از دو جاده اصلی در غزه عقب نشینی کرده و اجازه بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه و رسیدن کمک‌های بشر دوستانه داده خواهد شد.

در مرحله دوم این توافق که گزارش یسرائیل هیوم به آن پرداخته: دو طرف آتش بس دائم را اعلام و بعد از آن حماس کار آزادی نظامیان اسیر را در مقابل آزادی اسرای فلسطینی آغاز خواهد کرد که در حال حاضر توافقی در رابطه با شمار آنها صورت نگرفته است و این رقم هنوز مشخص نیست.

در مرحله سوم اجساد نظامیان و اسرای کشته موجود نزد گروه‌های فلسطینی دیگر تحویل و در مقابل محاصره نوار غزه رفح و کار بازسازی آن آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش بس حماس آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۷۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که اشغالگران مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود در مذاکرات شدند و خاطرنشان کرد که حماس به مصر اطلاع داده است که هیچ فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب نشینی اشغالگران از غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود شده است، پیشنهادی که مدتی پیش به میانجیگران ارائه شده بود.

این چهره مقاومت توضیح داد که این اصلاحات پس از آن صورت گرفت که اشغالگران به این باور رسیدند که مخالفت حماس و گروه‌های مقاومت با پیشنهاد اخیر «مطلق و قاطع» است.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در حال حاضر با مصر در تماس دائمی هستند تا به فرمولی برسند که مقاومت بتواند آن را بپذیرد، خاطرنشان کرد: حماس به قاهره اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

در این رابطه احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد که این جنبش همیشه علاقه مند به دستیابی به فرمول یا توافقی است که از طریق آن تجاوز به غزه پایان یابد.

وی در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر اینکه جنبش حماس مقصر تزلزل در مذاکرات نیست، بر جدیت و انعطاف‌پذیری حماس در مذاکره بر خلاف طفره روی نخست‌وزیر اشغالگر و وارونه‌کردن ایده‌ها تاکید کرد؛ موضوعی که مذاکرات را در یک دور باطل می‌چرخاند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند