Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:55:12 GMT

عدم توافق مزدی کارگران و کارفرمایان تا افطار

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۹۷۸۹۸۰

عدم توافق مزدی کارگران و کارفرمایان تا افطار

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه جلسه بعد از افطار ادامه می یابد گفت: نمایندگان کارگران و کارفرمایان هنوز در زمینه عدد و رقم دستمزد به نقطه مشترکی نرسیده اند. - اخبار اقتصادی -

علیرضا میرغفاری, نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی کار بعد از افطار ادامه دارد گفت: هنوز دیدگاه های جامعه کارگری و کارفرمایی به هم نزدیک نشده است,تأکید گروه کارگری این است که ابتدا هزینه سبد معیشت در نظر گرفته شود و سپس دستمزد تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرغفاری بیان کرد: نمایندگان جامعه کارگری در سبد معیشتی تاکید دارد میانگین قیمت‌ها بر اساس آمار اعلامی از سوی مرکز آمار ایران و بر اساس بعد خانوار 3.3 لحاظ شود، اما نمایندگان دولت و کارفرمایان اصرار دارند در این سبد باید حداقل‌ها در نظر گرفته شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود:پیشنهاد جامعه کارگری برای مزد 1403مبلغ 22میلیون و 800هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با 75 درصد آن موافقت کند.

میرغفاری بیان کرد:‌طبق نرخ تورم 42.5درصدی بهمن امسال، همچنین بر مبنای دهک چهارم و بعد خانوار 3.3 (طبق سرشماری سال 1395) و نیز مطالعات انستیتو تغذیه ایران عدد سبد معیشتی مطلوب 21میلیون و 668هزار تومان به دست می‌آید، این عدد سبد معیشتی مطلوب بدون در نظر گرفتن تورم انتظاری سال 1403 است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۷۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،امام جمعه همدان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته  راه جلوگیری از خسران را عمل صالح دانست وگفت: انسان‌های مقاوم درراه خداوکسانی که واجبات را انجام می‌دهند هرگز دچار خسارت نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی واجبات خدارا همه جانبه برشمرد وگفت: از خانواده تا کسب وکار واز روابط اجتماعی تا مسائل فردی خداوند حرف برای گفتن وعمل کردن دارد وخوشا به حال آنان که اهل تقوا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان عمل به تقوا در میان مسئولان را عمل وظایف قانونی عنوان کرد وگفت: هر مسئولی که در انجام وظایفش کوتاهی کند بی تقوایی کرده است.


او با اشاره به نظارت به رعایت حجاب از سوی  ماموران پلیس افزود: تمکین به اوامر دلسوزانه پلیس به نفع همه افراد جامعه است.

خطیب جمعه همدان از ۲۷ دستگاه مربوط به مسائل فرهنگی خواست تا در کنار پلیس به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به  بزرگداشت مقام کارگر گفت: حمایت از کار وکارگر وظیفه همگانی است و کارفرمایان به این موضوع اهمیت بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان به پخش سریالی بنام مشاور از رسانه ملی هم اشاره کرد وگفت: دیدن این سریال برای خانواده‌ها بویژه برای ان‌هایی که فرزند نوجوان دارند بسیار مفید وآموزنده است.

پیش از خطبه‌های نماز جمعه ودر غرفه سلامت هم برخی خدمات پزشکی از جمله اندازه گیری فشار خون برای نماز گزاران به شکل رایگان انجام شد.

دیگر خبرها

  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • کارفرمایان حق کارگران را به خوبی ادا کنند
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟