Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@08:18:32 GMT

آغاز فعالیت سامانه بارشی در آبادان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۹۷۹۷۲۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای آبادان، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز تا اواسط وقت، جوِ استان خوزستان نسبتاً پایدار و پدیده غالب غبار صبحگاهی یا مه رقیق در جاده‌های مواصلاتی خواهد بود.

وی افزود: به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از سمت غرب و شمالِ غرب وارد استان خواهد شد و تا روز چهارشنبه سبب رگبار شدید باران و رعد وبرق، وزش باد متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و احتمال بارش برف در قلل مرتفع و کاهش محسوس دما در سطح استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزه زاری ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روز سه شنبه در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان می‌گوید: با توجه به میزان بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

 شمال خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و متلاطم و فردا همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و پنحشنبه جوِ پایداری در سطح استان خواهیم داشت.

به گفته سبزه زاری؛ سامانه بارشی بعدی در روز جمعه استان خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۷۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روزهای سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) یا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود موج بارشی جدیدی به کشور همراه خواهیم بود که با وقوع بارش‌های خوب در بسیاری از نقاط نیمه غربی کشور همراه خواهد شد.

همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گزارش مهر، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

کد خبر 6088847 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان