Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@13:42:19 GMT

هشدار جدی سیل در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۹۸۱۴۵۱

هشدار جدی سیل در لرستان

دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل برای مقابله با چالش های احتمالی سیل است.

با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهدشت و در پی هشدار سطح قرمز بارندگی در مناطقی از لرستان، گردنه پای آستان کوهدشت تا اطلاع ثانوی مسدود شد و مسیر جایگزین از محور کوهنانی به کارخانه گچ انجام می می شود.

فرماندار الیگودرز اعلام کرد: مدیران الیگودرز تا خروج سامانه بارشی از استان، ممنوع الخروج و با تمام توان و امکانات دستگاه مربوطه برای خدمت رسان‌ در آماده باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای بلین کمپ گنجعلی کوهدشت به علت رانشی بودن زمین منطقه تخلیه شد.

فرمانده سپاه ناحیه الشتر اعلام کرد: تمام امکانات سپاه شهرستان از قبیل گروه‌های جهادی، نیروی انسانی و پایگاه‌های بسیج آماده ارائه خدمات به مردم شهرستان در چند روز آینده هستند.

با آغاز بارندگی در شهرستان پلدختر و معمولان از ساعتی پیش، هواشناسی برای پلدختر و معمولان وضعیت قرمز اعلام کرد و از احتمال بارش ۲۰۰ میلیمتری باران در مناطق جنوبی این شهرستان خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اعلام کرد: پایش دبی رودخانه‌های استان انجام شده است و سدهای لرستان ظرفیت خالی برای مهار سیل‌های احتمالی را دارد.

امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، مرکز کشور، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش باران و باد شدید موقت خواهد شد.

بیشینه بارش‌های امروز در استان‌ های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه‌، کردستان، چهارمحال‌و‌ بختیاری و کهگیلویه‌و بویراحمد خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران لرستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۸۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار سطح نارنجی برای برخی از مناطق این استان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی با تأکید بر هشدار سطح زرد در لرستان، گفت: تقویت فعالیت سامانۀ بارشی را از ظهر دوشنبه انتظار داریم.

او اضافه کرد: رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و تندبادهای لحظه‌ای در لرستان به‌ویژه در مناطق شمالی و غربی این استان پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و باز هم آب‌گرفتگی خیابان‌های لرستان‌ + فیلم‌

مدیرکل هواشناسی لرستان هشدار داد: آب‌گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه‌رودها پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور یادآور شد: احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه‌های سبک و موقتی به‌دلیل وزش باد و خسارت به باغات و مزارع کشاورزی در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

او به پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از اسکان در حاشیۀ رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب از کوچ عشایر در لرستان توصیه کرد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • هشدار هواشناسی:  امروز جاده چالوس خطرناک است
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان ۲۵ استان
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان ۲۵ استان/ امروز جاده چالوس خطرناک است
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان