Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:59:16 GMT

مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۹۸۲۹۵۴

مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص‌الائمه با اشاره به اعلام گازسوز شدن نیروگاه حرارتی شازند، اظهار کرد:
پس از پیگیری مستمر مسؤولان استان، بیستم بهمن‌ماه سوخت مازوت نیروگاه شازند قطع و با تخصیص گاز مورد نیاز، نیروگاه به‌طور کامل گازسوز شد.

وی افزود: اما متعاقباً با انفجار ناشی از خرابکاری در خطوط اصلی و سراسری گاز در ۲۵ بهمن‌ماه و سپس برودت هوای کم‌سابقه در سراسر کشور، شبکه‌های ملی گاز و برق در تنگنا قرار گرفتند و بسیاری از نیروگاه‌ها به ناچار مجبور به استفاده از سوخت دوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی بیان کرد: مجدد پس از پیگیری‌های چند روزه، در آستانه سال نو، با مساعدت وزیر نیرو، نیروگاه حرارتی شازند از هفته گذشته به‌تدریج و در نهایت به‌صورت کامل گازسوز شد.

مخلص الائمه گفت: امسال استفاده از سوخت مازوت حدود یک ماه دیرتر آغاز شد و در این بازه زمانی به منظور کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلایندگی، یک واحد از چهار واحد تولید برق این نیروگاه به صورت کامل تعطیل بود همچنین تلاش شد هیچ‌گاه گاز تخصیصی به نیروگاه به طور کامل قطع نشود.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولین استانی در سطح ملی، حجم گاز تخصیص یافته به نیروگاه نسبت به فصل سرمای سال گذشته، رشد قابل توجه چندین برابری داشت.

استاندار مرکزی افزود: این نیروگاه با جانمایی اشتباه و فناوری قدیمی، میراث شوم گذشتگان برای ما است که با توجه به مسأله ریشه‌دار ناترازی انرژی، امروز به یک معادله چندوجهی تبدیل شده است، صرف‌نظر از اینکه ریشه‌های این مسأله در کجا است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه حل مساله مازوت سوزی نیروگاه شازند بر عهده نسل حاضر است، گفت: در عین حال دغدغه فعالان محیط زیست و گلایه شهروندان، به حق است و به لحاظ تمام این دشواری‌ها شرمنده تمام شهروندان هستیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: راه حل اساسی این معضل دیرینه، تعطیلی این نیروگاه و جایگزینی آن با فناوری پیشرفته به‌ویژه نیروگاه‌های تجدیدپذیر است چراکه با توجه به وضعیت ناترازی انرژی که یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور است، سال آینده نیز چشم‌انداز بهتری متصور نیست.

مخلص الائمه گفت: عزم دولت سیزدهم بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر جدی است، امری که سال‌ها پیش باید مورد توجه قرار می‌گرفت و استان مرکزی نیز در تولید تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی در کل منطقه پیشتاز و در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز فعال است.

کد خبر 6058872

منبع: مهر

کلیدواژه: سوخت مازوت نیروگاه برق استاندار مرکزی بوشهر ماه مبارك رمضان زندگی با آیه ها نوروز تبریز خطبه های نماز جمعه ایلام کرمانشاه مسافران نوروزی عکس استانها مشهد عید نوروز استان کردستان بارش باران مخلص الائمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۸۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

وی گفت: اعتراضات گسترده دانشجویان و اساتید علیه رژیم صهیونیستی در ‎دانشگاه‌های آمریکا.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت