Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@15:16:35 GMT

۱۰ هزار نفر پای سفره هفت سین در تخت جمشید

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۳۹۹۹۰۰۱۳

۱۰ هزار نفر پای سفره هفت سین در تخت جمشید

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم؛ محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه مراسم تحویل سال به‌جز در دو مجموعه جهانی تخت جمشید و مجموعه فرهنگی حافظیه، در هیچ یک از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی برگزار نشد، گفت: این مراسم در مجموعه جهانی تخت جمشید با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از مهمانان نوروزی و بازدیدکنندگان برگزار و پس از آن بازدید از این مجموعه برای شرکت‌کنندگان رایگان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: مراسم تحویل سال با قرائت قرآن مجید و سرود ملی آغاز شد و با اجرای مراسم مذهبی و فرهنگی و اذان صبح و مناجات تحویل سال ادامه یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس یادآور شد: سفره هفت‌سین نوروز هم در ورودی کاخ آپادانای این مجموعه جهانی پهن شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان عید نوروز دعای سال تحویل نامگذاری سال ها جهش تولید با مشارکت مردم دعای روز دهم رمضان شیراز تخت جمشید سفره هفت سین عید نوروز تحویل سال ماه رمضان عید نوروز دعای سال تحویل نامگذاری سال ها جهش تولید با مشارکت مردم دعای روز دهم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۹۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

ولی جهانی افزود: همزمان با نکوداشت کاشف السلطنه در آیینی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در موزه چای لاهیجان  باحضور جمعی از مسئولان و مردم رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان ادامه داد: مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۷۶۲به ثبت رسیده است.

جهانی با بیان اینکه چای محصولاستراتژیک  استان است، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این محصول فوق‌ العاده در گیلان و ایران، سازمانی با عنوان سازمان چای در کشور ایجاد شد که به مرکزیت گیلان و شهر لاهیجان فعالیت دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان