Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:00:43 GMT

بازدید روزانه ۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری اردستان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۰۱۰۱۱۲

بازدید روزانه ۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری اردستان

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان، گفت: روزانه ۵ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری اردستان بازدید می‌کنند. - اخبار استانها -

نرگس بهشاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی، نوروزگاه و جشنواره غذایی خیابانی در محل پارک شهرداری اردستان بر پا شده است و نمایشگاه صنایع دستی شامل 13 غرفه هست که دو غرفه آن خوراکی و سوغات محلی اردستان بوده و مابقی آن هم صنایع دستی های اردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بعضی از صنایع دستی که در شهرستان اردستان به دست فراموشی سپرده شده است، افزود: سعی شده در این نمایشگاه صنایع دستی‌های فراموش شده همچون سنگ تراشی و سبد بافی که رو به زوال است به این نمایشگاه آورده شود تا هم برای مردم منطقه یک یادآوری شود و هم گردشگران با این نوع صنایع دستی‌های شهرستان اردستان  آشنا شوند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: غرفه‌های ایجاد شده در این نمایشگاه عبارتند از غرفه خراطی چوب، گلیم، سبدبافی، سنگ تراشی و کارهای سرامیکی است که از دوم فروردین آغاز شده و تا 11 فروردین هر روز از ساعت 10 صبح تا 8 شب ادامه دارد.

وی در خصوص جاذبه های گردشگری و بازدیدهایی که تاکنون از آ‌ن‌ها انجام شده است، گفت: بازدید از جاذبه های گردشگری از 24 اسفند بیش از 39 هزار و 500 نفر بوده است که روزانه بیش از پنج هزار نفر به این آمار افزوده خواهد شد.

بهشاد بیان کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی در شهرستان اردستان از تاریخ 24 اسفند بیش از 14 هزار و 900 نفر بوده که شامل سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری که شامل پارک‌ها، بوستان‌ها، مدارس، بومگردی‌ها و حسینیه‌ها و مساجد نیز می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان تاکید کرد: بخش جشنواره غذایی خیابانی ایجاد شده که به مدت سه شب برگزار می‌شود غذاهای بومی محلی منطقه اردستان را طبخ و در معرض عموم برای تماشا و فروش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/802/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری شهرستان اردستان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۱۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو