Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲ دهه است که از انجام آخرین کاوش‌های باستان‌شناسی در معبد آناهیتا می‌گذرد، گفت : متاسفانه عدم تخصیص اعتبارات در سال‌های گذشته باعث شده تا ادامه کاوش‌ها در این بنای باستانی مهم به سرانجام نرسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: معبد آناهیتا از جمله بنا‌های باستانی مهم در ایران است که بنا به شواهد تاریخی از هزاره اول قبل از میلاد تا قرون سوم و چهارم میلادی از آن به عنوان یک بنای مذهبی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون تنها ۲ بار کاوش باستان‌شناسی روی این بنای باستانی صورت گرفته که مرحله اول مربوط به دهه ۴۰ تا ۵۰ شمسی و مرحله دوم نیز پس از انقلاب اسلامی و در سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۸ بوده‌‎ است.

فرمانی با تاکید بر اینکه کاوش‌های باستان‌شناسی در معبد آناهیتا یک ضرورت است، اعلام کرد: باوجود اینکه اینکه تاکنون در ۲ مرحله کاوش باستان‌شناسی در معبد آناهیتا صورت گرفته، اما متاسفانه هنوز ناگفته‌های زیادی از این بنای باستانی باقی مانده که ضرورت ادامه کاوش‌ها را در آن دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: به این منظور از فرمانداری شهرستان کنگاور در خواست داریم که برای ادامه کاوش‌های باستان شناسی در این بنای تاریخی همکاری داشته باشد و اعتباراتی را از محل شهرستان اختصاص دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه یادآورشد: اگر شهرستان در این زمینه همکاری داشته باشد و اعتباری اختصاص دهد، ما نیز از طریق وزارت میراث‌فرهنگی می‌توانیم اعتباراتی را بگیریم.

فرمانی اظهار کرد: اگر کاوش‌های باستان شناسی در معبد آناهیتا ادامه پیدا کند، می‌توانیم زمان دقیق ساخت این بنا و اینکه در زمان باستان دقیقا چه کارکردی داشته را مشخص کنیم که این مساله می‌تواند روی افزایش آمار بازدیدکنندگان از آن تاثیر داشته باشد و به تبع افزایش ورود گردشگران به شهرستان به پویایی و رونق اقتصاد مردم محلی کمک خواهد کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مناظر زیبا باستان شناسی در معبد آناهیتا کاوش های باستان شناسی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۳۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حیدر حق‌جویان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه کنگاور حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودرو توقیفی، ۱۰ تن ارد فاقد مجوز به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از دستگیری یک نفر در این راستا و معرفی وی به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.

کد خبر 6096194

دیگر خبرها

  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • زن ها در ۷۵ هزار سال پیش این شکلی بودند! |‌ عکس | این زن در کوه های زاگرس زندگی کرده است