Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:30:27 GMT

کنترل هوشمند اقدام مطلوبی برای پیشگیری از تصادفات است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۰۳۱۱۳۳

کنترل هوشمند اقدام مطلوبی برای پیشگیری از تصادفات است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح عصر جمعه به همراه تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و با حضور جمعی از مسئولان راهنمایی و رانندگی از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا بازدید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورخاقان در این بازدید ضمن تشکر از زحمات پلیس راهور که حافظ جان مردم درسفر هستند، گفت: امسال گره‌خوردن ماه مباک رمضان و نوروز سبب طولانی‌تر شدن محدوده اقدامات پلیس راهور به مدت یک ماه شد تا مردم بتوانند سفر شیرینی را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: پلیس در سرما و گرما در کنار شهروندان ایستاد تا رفت‌وآمدها را کنترل کنند و سلامت شهروندان را تضمین کنند، ازین رو باید از پلیس تشکر ویژه به عمل آورد.

وی افزود: پلیس راهور به وظیفه خود خوب عمل می‌کند، اما تعداد تصادفات در کشور از کشورهای استاندارد پیشرفته بالاتر است که باعث رنجش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، بیان کرد: فقط خطای رانندگان، عامل تصادف و مرگ‌ومیر نیست بلکه استاندارد نبودن خودروها هم عامل بسیار مهمی است و این نواقص خودروها نیز باید مورد توجه قرار بگیرند و کارشناسان پلیس راهور در این زمینه باید به‌جد اظهارنظر کند و با ایستادگی بر نقطه‌نظر خود، خودروسازی به سمت استانداردسازی سوق بدهد و فقط تقصیر راننده دیده نشود چراکه نقص فنی خودروها و جاده‌ها نیز در تصادفات موثر هستند.

وی با اشاره به افزایش نرخ جریمه‌ها در سال جدید، اظهار کرد: افرایش جریمه‌ها بسیار کار درستی است، اما افزایش جریمه به تنهایی عامل بازدارنده نیست بلکه ایجاد فرهنگ بازدارنده نقش مهم‌تری دارد، با توجه به اینکه ما در کشور متمدنی زندگی می‌کنیم، باید فرهنگ رانندگی مطلوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه چیز تقصیر پلیس نیست، جاده‌سازی‌ها نیز باید استاندار ساخته شوند و دقت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و کنترل الکترونیکی، هوشمند و استفاده از ابزارهای الکترونیکی بدون اتباط چهره‌به‌چهره مردم با پلیس برای پیشگیری از تصادفات نیز از اقدامات مطلوب پلیس است که امیدواریم شاهد خبرهای خوب در این زمینه باشیم و گسترش یابد.

کد خبر 6064999 سيد اسد رجبی

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پلیس راهور تهران نوروز شهر تهران سفرهای نوروزی احمد شیرانی مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران سازمان هواشناسی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پلیس راهور فراجا محفل قرآنی امام حسنی ها ترافیک پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۳۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در ۴ محور و جو آرام در تمامی جاده‌های کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده ‌ای کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین – کرج – تهران محدوده ینگی‌امام حدفاصل محمد شهر تا پل کلاک و در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و پل حصارک نیمه سنگین است. در آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و  محور شهریار – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محورهای مسدود غیرشریانی ادامه داد: محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد،  اسپکه – بمپور،  یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه و  گلشن – سراوان مسدود هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد:‌ گزارش‌ها حاکی از حاکم بودن جو آرام در جاده‌های سراسر کشور است و در حال حاضر مشکلی از نظر بروز پدیده‌های جوی وجود ندارد.

شیرانی  با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف