Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@21:18:56 GMT

۱۰ رویداد برتر خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۰۳۲۶۰۱

۱۰ رویداد برتر خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲

در گزارش فوق مسائل استان خراسان شمالی و نقش آفرینی‌های مردمی این خطه در سال ۱۴۰۲ را در قالب ۱۰ رویداد برتر با هم بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو؛ خراسان شمالی همانند سایر نقاط کشور طی سال گذشته حوادث تلخ و شیرینی را به خود دید؛ حوادثی که گاه اذیت کننده بود و گاه می‌توانست لبخند را بر لبان جاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اینک که سال پر فراز و نشیب خراسان شمالی به اتمام رسیده، بنا داریم ۱۰ رویداد مهم این استان طی سال ۱۴۰۲ را مرور کنیم.

شهدا زینت خراسان شمالی شدند

یکی از مهم‌ترین رخ داد‌های این استان، شهادت جوانان خراسان شمالی در دفاع از امنیت بود. سه فرزند استان در سیستان‌وبلوچستان به فیض شهادت نائل آمدند؛ سرباز مرزبان «مهدی احمدی» و کادر پلیس راهور «حسن وحیدی» توسط عناصر گروهک‌های تکفیری و پاسدار «سیدمرتضی حسینی» حین انجام ماموریت آموزشی شهید شدند.

مشارکت بالای ۵۰ درصد مردم استان در انتخابات و قرار گرفتن در بین صدرنشینان جدول استان‌ها در مشارکت، با وجود قعر نشینی در شاخص‌های کلان اقتصادی در بین استان‌ها و مهاجرفِرِست بودن این استان از رخداد‌های قابل توجه دیگر بود. خراسان شمالی‌ها باری دیگر نشان دادند پای کار نظام بوده و حق تعیین سرنوشت را برای خود محفوظ می‌دانند.

اضافه شدن دو شهرستان جدیدالتاسیس «مانه» و «بام و صفی‌آباد» به استان در تقسیمات جدید کشوری از دیگر اخباری بود که در استان چالش‌های متعددی را به همراه داشت. عده‌ای این موضوع را آغازی برای بسط زیرساخت‌ها و ارائه امکانات بیشتر به این مناطق دانستند و گروهی افزایش تورم انتظاری در این دو شهرستان را به ضرر مردم عنوان کردند.

استقبال چشمگیر عموم مردم از مسابقات کشوری قرآن کریم در بجنورد با وجود برگزاری در مکانی با دسترسی دشوار و همچنین میزبانی همایش نغمه‌سرایان اهل سنت کشور در مرکز استان با حضور شرکت کنندگانی از ۱۰ استان دارای اهل سنت و نمایشی زیبا از همزیستی همدلانه مذاهب اسلامی صحنه‌های زیبایی را در استان فراهم کرد.

سیل‌گیری محله حاشیه‌ای جوادالائمه علیه‌السلام (جوادیه) بجنورد و مشکلات عدیده برای ساکنان این منطقه پس از هر بار بارش شدید باران در سال ۱۴۰۲ نیز رقم خورد.

همین امر سبب شد وزیر کشور نیز به صورت مستقیم از منطقه بازدید کرده و دستوراتی را برای رفع مشکل صادر کند؛ اکنون نیز پروژه دیوار ساحلی برای این منطقه آغاز شده است.

گفتنی است که بجنورد با لحاظ نسبت جمعیتی، دومین مرکز استان در کشور به لحاظ دارا بودن حاشیه‌نشین است و سایر مناطق حاشیه‌شهر هم درگیر معضلات فراوانی هستند.

تصویب مجوز ماده ۲۳ طرح انتقال آب‌های زیرزمینی منطقه سرانی شیروان به مناطق مرکزی استان و اجرای پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی، در راستای مواجهه فعال با پدیده خشکسالی و تنش آبی در استان را می‌توان از اقدامات موثر دولت سیزدهم در خراسان شمالی دانست که در سال ۱۴۰۲ رقم خورد.

آلودگی‌های مکرر هوا و تعطیلی مدارس و ادارات به دلیل افزایش میزان گرد و غبار که پیش‌تر سابقه زیادی در خراسان شمالی نداشت نیز قابل توجه مردم قرار گرفت. این موضوع را می‌توان زنگ خطری در حوزه وضعیت محیط زیستی استان به شمار آورد.

طرد یکی از رئسای دانشگاه‌های مهم استان از حضور در جلسات اداری با وجود تداوم حضور وی در مسئولیت از حواشی دانشگاهی بود که خراسان شمالی طی سال گذشته با آن مواجه شد؛ مسئله‌ای که در نوع خود کم نظیر است!

استمرار مشکلات مسیر‌های مواصلاتی استان مثل لغو مکرر پرواز‌ها به فرودگاه بجنورد، انسداد چند باره جاده بجنورد به جنگل گلستان به دلیل سیلاب و فرونشست و مخاطرات و سوانح ناشی از عدم تکمیل پروژه این محور نیز مدت بسیاری نقل محافل بود.

در انتها عادی سازی بروز و ظهور مکشفه‌ها در معابر اصلی و کافه‌های دنج و پر تعداد سطح شهر به ویژه در مرکز استان را می‌توان از رخداد‌های فرهنگی دانست که نشان از کاهش اقتدار قانونی در این حوزه و کم توجهی دغدغه‌مندان به پیامد‌های فرهنگی و اجتماعی گسترش این حرام شرعی و سیاسی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خراسان شمالی خراسان شمالی سال ۱۴۰۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۳۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت