Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:23:15 GMT

حفظ حرمت سالروز شهادت امیرالمومنین در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۰۴۴۱۶۸

حفظ حرمت سالروز شهادت امیرالمومنین در تبریز

روز طبیعت امسال مصادف با روز شهادت امیرالمومنین علی (ع) و ماه مبارک رمضان شده است و آذربایجانی‌ها و تبریزی‌ها باز هم مثل همیشه در پایبندی به اعتقادات خود استوار بوده و حرمت این روز را نگه داشتند.

از صبح تا بعد از ظهر امروز که بیست و یکم ماه مبارک رمضان و روز شهادت امام علی بن ابیطالب (ع) است، اگر چرخی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر تبریز بزنیم، می‌توانیم مشاهده کنیم که تنها تعداد انگشت شماری در پارک‌ها اتراق کرده‌اند و تقریبا سطح وسیعی از بوستان‌ها خالی است در حالی که از ساعات اولیه روز طبیعت سال‌های گذشته، آنقدر پارک‌های شهر پر از مردم می‌شد که برخی به اجبار یا بر روی آسفالت کنار پارک یا بر روی چمن وسط خیابان اتراق می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز آذربایجان شرقی عزادار پدری است که پناه مظلومان و پابرهنگان و یتیمان بود. روز طبیعت امسال مردم شهر تصمیم گرفته‌اند تا از یک ساعت قبل از افطار به بوستان‌ها بروند و کاهش ساعات حضور مردم در فضای سبز باعث شده تا زباله کمتری در محیط زیست تولید شود و آسیب به فضای سبز نیز کاهش یابد، البته مردم تصمیم گرفتند تعطیلات فطر را جایگزین طبیعت گردیِ امروز کنند.

در روز‌های گذشته هم جمعی از علما و اندیشمندان و صاحب نظران مردم را به حفظ حرمت این روز دعوت کردند و از آنها احترام به این روز را خواستار شدند و امروز مردم استان هم در حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امیرمومنان علی علیه السلام سنگ تمام گذاشتند.

مردم ولایتمدار استان دیشب و امروز در شهر‌ها و بخش‌های مختلف در خیابان ها، مساجد و تکایا در سالروز شهادت امیرمومنان وصی و جانشین پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) حضرت امام علی (علیه السلام) بر سر و سینه زدند و عزاداری کردند.

در تبریز هم این مراسم باشکوه در مساجد مختلف به ویژه مصلای اعظم امام خمینی برگزار شد و سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به بیان مناقب و سیره نخستین امام شیعیان امام علی (علیه السلام) پرداخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز طبیعت ماه رمضان روز شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۴۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور

رویارویی آبی‌های پایتخت و پرشورهای تبریز از جایگاه ویژه‌ای در فوتبال ایران برخوردار است که در ادامه نگاهی به آمار بازی این دو تیم خواهیم انداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، دو تیم فوتبال تراکتور و استقلال طی تقابلی از هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۰۰ _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه یادگار امام (ره) به دیدار هم خواهند رفت.

تقابل این دو تیم جزو دیدنی‌ترین جدال‌های فوتبالی چند سال اخیر در لیگ‌برتر بوده است.

آبی‌های پایتخت و پرشورهای تبریز در طول تاریخ ۵۵ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۲۷ بازی با برتری استقلال به پایان رسیده و تراکتور نیز در ۱۴ مسابقه پیروز بوده‌اند؛ ۱۴ دیدار از رویارویی‌های استقلال و تراکتور نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

در مجموع این بازی‌ها ۱۴۹ گل بین دو تیم رد و بدل شده که ۹۱ گل سهم استقلال و ۵۸ گل سهم تراکتوری‌ها بوده است.

۳۱ بازی در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۳ بازی را استقلال برده، ۱۰ مسابقه را تراکتور و هشت بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

در جدال‌های لیگ‌برتری استقلال و تراکتور ۸۲ توپ از خط دروازه هر دو تیم عبور کرده که ۴۲ گل از آن استقلال و ۳۵ گل سهم تبریزی‌ها بوده است.

در طول تاریخ نیز این دو تیم در هفت ورزشگاه کشور رو در روی همدیگر قرار گرفتند که سهم ورزشگاه آزادی تهران ۲۵ بازی، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز ۱۴ بازی، ورزشگاه تختی تبریز (باغشمال) ۹ بازی، ورزشگاه شهید شیرودی تهران دو بازی، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز دو بازی و ورزشگاه‌های تختی تهران، ۲۲ بهمن اصفهان و امام رضا مشهد، هرکدام یک بازی بوده است.

کد خبر 749082

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت