Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن ورجاوند بیان کرد : نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی شروع می‌شود و تا عرضه در بازار‌های مصرف ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در این نظارت‌ها بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرند و برای کنترل عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و امنیت غذایی، اقدامات لازم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دامپزشکی دزفول گفت: نظارت بهداشتی دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ بر روی بیش از ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان توسط کارشناسان این اداره انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۵ واحد پرورشی مرغ گوشتی، سه واحد پرورش بوقلمون گوشتی و یک واحد مرغ تخمگذار در شهرستان دزفول فعال است، افزود: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است سبب ممانعت از بروز بیماری‌های فراگیر و یا بیماری‌ها با تلفات بالا در سطح مرغداری‌ها و جلوگیری از شیوع این گونه بیماری‌ها می‌شود و زمینه ارتقای سطح تولید و استحصال گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند.

۲۵ درصد نیاز خوزستان به مرغ توسط دزفول تامین می‌شود؛ این شهرستان علاوه بر ظرفیت بالای تولید مرغ دارای ظرفیت تولید انواع ماهی از جمله ماهیان گرم آبی، سردآبی و خاویار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جوجه ریزی مرغ دامپزشکی دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۴۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانپور اظهار کرد: واحدهای مرغداری این استان در فروردین ماه سال جاری چهاد میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته‌اند.

وی افزود: این میزان جوجه ریزی در سال جاری نسبت به فرودین ماه سال گذشته که دو میلیون و ۶۷۸ هزار قطعه بوده رشد ۶۳ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: این میزان جوجه ریزی در ۱۹۰ واحد مرغداری نیمچه گوشتی فعال استان انجام شده که بیشترین پراکنش در شهرستانهای قزوین و تاکستان است.

وی اضافه کرد: ظرفیت واحدهای مرغداری استان ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه است.

رمضانپور پیش بینی کرد: ۸۵ هزارتن گوشت مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

کد خبر 6097717

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود