Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین زمانی پور گفت: باهدف پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان در سال ۱۴۰۲، بیش از یکهزار و ۲۰۰ راس گاو شیری زیر پوشش تست سل قرار گرفتند.


وی با اشاره به این موضوع افزود: در همین رابطه بیش از ۹۰۰ راس گاو شیری توسط گروه‌های مبارزه با بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان مورد تست بروسلوز قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمانی پور دادامه داد: با توجه به نتایج تست سل و آزمایش‌های بروسلوز توسط کارشناسان دامپزشکی این اداره تعداد ۳۴ راس گاو شیری آلوده به بیماری سل و بروسلوز تشخیص داده شد و بر اساس شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی کشور و امنیت غذایی جامعه زیر نظر بازرسان بهداشتی کشتار و از چرخه تولید حذف شدند.


سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان اضافه کرد: این عملیات به منظور حفظ سلامت و بهداشت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی هر ساله توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان ببهان انجام می‌پذیرد.


وی می‌گوید: سل و بروسلوز از جمله مهمترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است که علاوه بر کاهش تولید، ضرر و زیان اقتصادی را به دامداران وارد می‌کنند و  می‌توانند از طریق مصرف فرآورده‌های گوشتی آلوده و لبنی غیر پاستوریزه مصرف کنندگان را درگیر کند و موجب آلودگی جمعیت دامی و گله‌ها شوند.


زمانی پور افزود: با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون، شناسایی دام‌های آلوده و حذف آنها، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی کردن محیط و محدود کردن تردد دام‌ها در مناطق پرخطر  می‌توان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تست سل بیماریهای مشترک انسان و دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۵۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اشاره به برنامه های هفته بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی یکهزار و 606 فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

سرهنگ نجمی  افزود: در سال گذشته توزیع ۵۵۱ مورد جهیزیه نو عروس، توزیع ۵٠ هزار بسته معیشتی، توزیع ۶۴۰ بسته لوازم التحریر، مرمت و احداث ۲۱ باب مدرسه و مسجد انجام شد.

وی اظهارکرد: اجرای آسفالت ۲۲٠ کیلومتر بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه، افتتاح ۱۵ باب مسکن مددجویی، افتتاح ۱۵ پروژه آبرسانی، عمرانی و دیوارکشی منازل مناطق محروم بخشی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در استان در سال گذشته بود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، همچنین از اعزام شش هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به نقاط مختلف محروم استان در مناسبتهای مختلف خبر داد و گفت: در این مدت گروههای پزشکی و  ۳۲ گروه جهادی دامپزشکی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

وی، با بیان اینکه ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است، افزود: در این مدت ۷۰ پروژه محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و پنج طرح ورزشی افتتاح و همچنین ۶۵ واحد مسکن روستایی محرومین مرمت شدند.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: افتتاح ۱۵ کیلومتر راه روستایی بین مزارع در شهرستانهای ارومیه و شوط و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، توزیع ۲۳ هزار مترمربع ایزوگام رایگان بین خانوارهای مناطق محروم، اجرای پروژه لوله کشی و آبرسانی در ۶۰۰ روستا با اعتبار یکهزار میلیارد تومان نیز از اقدامات در دست پیگیری بسیج سازندگی سپاه شهدای استان است.

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد