Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@06:59:06 GMT

توسعه ۳۱ کیلومتری شبکه آب و فاضلاب دزفول

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۰۶۵۸۷۱

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حسین سعادتی فر با بیان اینکه روند اصلاح، تعمیر و توسعه خطوط آب و فاضلاب در دزفول به صورت مستمر در حال اجرا است، گفت: بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع خطوط شبکه آب و حدود ۸ هزار و ۵۰۰ متر شبکه فاضلاب این شهرستان در سال ۱۴۰۲ توسعه یافت.

وی با بیان اینکه علاوه بر توسعه ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتری شبکه آب منطقه دزفول ۵۰۰ متر از این شبکه نیز پارسال اصلاح شد، افزود: همچنین توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان به طول ۸ هزار و ۵۳۵ متر اصلاح ۵۶۵ متر از این شبکه انجام شد.

سعادتی فر با بیان اینکه آب آشامیدنی دزفول به وسیله ۹۸ حلقه چاه تامین می‌شود، ادامه داد: ۱۵۲ هزار اشتراک آب و ۴۲ هزار اشتراک فاضلاب در این شهرستان وجود دارد که با اقدام‌های انجام شده حدود ۴ هزار اشتراک جدید به شبکه آب دزفول افزوده شد.

مدیر آب و فاضلاب دزفول سامانه ۱۲۲ را راه ارتباطی شهروندان با آبفا اعلام و اضافه کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۲۷۷ تماس با سامانه ۱۲۲ آب منطقه‌ای دزفول گرفته شد.

وی می‌گوید: ۷ هزار و ۸۹۰ فقره حوادث آب نیز در سال ۱۴۰۲ توسط تیم‌های عملیاتی آبفا منطقه دزفول رفع شد.

آبفای دزفول از نظر نیروی انسانی متخصص و تجهیزات به روز یکی از قوی‌ترین آب و فاضلاب‌های کشور است و این موجب شده تا درصورت بروز اختلال جدی در خطوط تامین آب شهر‌های مختلف خوزستان و حتی استان‌های هجوار تیم‌های آبفای دزفول برای رفع مشکل به محل اعزام می‌شوند.

همه روستا‌ها و شهر‌های تابعه شهرستان دزفول از آب پایدار برخوردار هستند و تنش آبی در این شهرستان وجود ندارد.

عملیات اجرایی آبگیر و انتقال آب رودخانه دز به شهر دزفول بهمن سال گذشته با حضور وزیر نیرو و به همت سازمان آب و برق آغاز شد که با بهره برداری از این طرح طی ۲ سال آینده، ۷۰ درصد آب شهر دزفول از رودخانه دز تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شبکه فاضلاب شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۶۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب یکی از مشکلات اصلی در زمان بارندگی می‌باشد، در خصوص علت اصلی بروز اینگونه حوادث در شبکه فاضلاب گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهری صرفاً برای جمع آوری فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه گفت: عدم گنجایش مناسب جداول برای هدایت آب‌های سطحی و اتصال غیر مجاز جداول به شبکه‌های جمع آوری فاضلاب باعث آبگرفتگی معابر و ورود روانابهای سطحی حاوی مواد جامد به داخل شبکه جمع آوری فاضلاب می‌شود، و با ورود به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب در برخی منازل و خیابان‌ها می‌شود که می‌طلبد شهرداری ایلام با بررسی و طراحی سازه‌های انتقال آب این مناطق که در بارندگی‌های شدید مشکلات عدیده‌ای برای همشهریان عزیز به وجود می‌آورد جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: در بارندگی اخیر حدود ۳۲ مورد رفع انسداد در شبکه شهرهای استان انجام گرفته و اکیپ‌های اجرایی نیز در این زمینه آماده به کار هستند تا در صورت بروز حادثه نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدام کنند.

کد خبر 6098042

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • ‌رودخانه دز طغیان کرد + فیلم
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان