Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:06:20 GMT

پایان صدور مجوز صنایع آلاینده در محور عقدا - مهریز

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۰۶۶۰۵۴

پایان صدور مجوز صنایع آلاینده در محور عقدا - مهریز

یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته عدم صدور مجوز صنایع آلاینده در محور عقدا مهریز بوده که منجر به جلوگیری از صدور ۱۸۰۰ مجوز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، چهارمین نشست خبری شهرستانی استاندار یزد با حضور بالغ بر 20 مدیرکل و معاون استاندار ویژه شهرستان میبد برگزار شد و خبرنگاران این شهرستان سؤالات و شبهات خود از استاندار یزد را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست خبری که خبرنگاران در عین رعایت احترام، سؤالات متعدد خود در حوزه‌های مختلف را مطرح کردند اما نکته بسیار مهم آن رعایت احترام  متقابل در طول برگزاری نشست بود که با وجود سؤالات متعدد و اختلاف نظرهایی که وجود داشت اما برخلاف برخی دیگر از نشست‌های خبری، خبرنگاران شهرستان میبد رعایت کامل احترام را داشتند.

در ادامه پاسخ مسئولان استان به سؤالات خبرنگاران در این نشست که از ساعت 20 پنج‌شنبه 16 فروردین آغاز و نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید را مطالعه می‌کنیم.

رفع مشکل آب شرب میبد با حفر چند چاه جدید

محمدجواد ابوالحسینی هم در این نشست در ارتباط با بیمارستان میبد با اشاره به اینکه این بیمارستان یکی از بهترین بیمارستان‌های استان یزد است اظهار داشت: این بیمارستان در دولت سیزدهم هم مورد توجه بوده و مباحث ساخت و ساز در این بیمارستان در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در دور دوم سفر ریاست جمهوری، 40 میلیارد تومان اعتبار اختصاصی و 15 میلیارد تومان از اعتبارات سرجمع تخصیص پیدا کرده و قرار است قسمتی که ساخته شده و تکمیل می‌شود به عنوان فضای آموزشی مورد استفاده قرار گیرد. در بحث آب رسانی هم چندین حلقه آب شرب در شهرستان میبد تعبیه شد که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه است و با توجه به اینکه میبد جزو شهرهای با تنش آبی است، با تکمیل این پروژه بیش از 80 تا 90 درصد مشکلات آب میبد رفع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ارتباط با باند دوم فولاد میبد گفت: هر پروژه عمرانی نیاز به ماده 23 دارد و این موضوع یکی از درخواست‌های قدیمی بود که هیچ اقدامی برای آن انجام نشده بود و به دستور استاندار یزد این موضوع در دست پیگیری قرار گرفت و البته پروژه بسیار سنگینی است که پس از تایید ماده 23 هم نیاز به اعتبار بسیار زیادی دارد اما پیگیر آن هستیم و امید داریم که سال آینده در بودجه منابع آن دیده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف کلی دولت عدم شروع پروژه جدید بود گفت: یکی از پروژه‌هایی که برخلاف این رویه شروع شد کمربند شرقی میبد بود که با صفر درصد پیشرفت در ابتدای این دولت در دستور کار قرار گرفت و امسال با تزریق منابع بیشتر پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

ابوالحسینی خاطرنشان کرد: جاده ندوشن ورزنه مبلغ 123 میلیارد تومان از سورک تا قلعه خرگوشی اختصاص پیدا کرده و قیر هم به این مسیر اختصاص پیدا کرده و امیدواریم که امسال بتوانیم این کار را انجام دهیم و از سوی ورزنه هم برای باقی مانده مسیر پیشرفت خوبی داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، نارین قلعه را یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی کشور دانست و گفت: برای ثبت و حفاظت از حریم 10 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد که بتوانیم مطالعات دقیقی در ارتباط با آن انجام دهیم که در حال پیگیری و اجرا است.

وی با بیان اینکه شهرستان میبد جزو شهرستان‌هایی است که در دشت یزد اردکان با آلودگی روبرو است گفت: روزهای آلاینده ما امسال روند کاهشی داشته که یکی از دلایل آن آشتی طبیعت و بارندگی‌های صورت گرفته بود و یکی دیگر از موارد آن هم افزایش نظارت ها بوده که با تاکید استاندار یزد انجام دادیم.

سلامت مردم اولویت اصلی و اول دولت سیزدهم است

محمدعلی شاه‌حسینی هم در این نشست اظهار داشت: در یک دهه گذشته رهبر معظم انقلاب شعار سال را موضوع اقتصاد انتخاب کردند و صنعت هم بخشی از اقتصاد و افتخار میبدی‌ها هم کارآفرینی با محوریت مردم است.

وی یکی از مدل‌های موفق اقتصاد را مردمی سازی در اقتصاد میبد دانست و گفت: اینکه صنعت پاک باشد و به سلامت مردم آسیب نزند منافاتی با این موضوع ندارد و تاکید داریم که استان یزد با یزد باید در حوزه دانش بنیان ها توسعه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بیان کرد: در سه سال گذشته تاکید و توصیه استاندار یزد به تمامی مدیران این بوده که اولویت اول همه سلامت مردم باشد و این موضوع مصوب شورای برنامه ریزی است که مجوز صنعتی برای صنایع آلاینده در محور عقدا مهریز صادر نشود.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه در پیش از دولت سیزدهم سالانه سه هزار مجوز در محور عقدا مهریز صادر می شد که با توجه به مصوبه این دولت در زمینه ممنوعیت صدور مجوز صنایع آلاینده در این محور به 1200 مجوز رسیده گفت: 1800 مجوز صنعتی که عموما کاشی و سرامیک بوده نسبت به قبل کاهش پیدا کرده که نشان از توجه ویژه دولت به رفع مشکل آلایندگی صنایع آلوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی خوشبختانه اتفاقات بسیار مبارکی در دو سه سال گذشته رخ داده و استان یزد جزو بهترین استان‌های کشور در حوزه ‌های مختلف از جمله کاهش نرخ بیکاری، صادرات، اشتغال آفرینی جوانان و زنان، توسعه دانش بنیان و موارد مختلف دیگر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد خاطرنشان کرد: امروز استان یزد در حوزه دانش بنیان کشور حرف اول را می‌زند و تمام تسهیلات قرض الحسنه تبصره 16 استان به حوزه دانش بنیان اختصاص پیدا کرده و این موضوع با توجه به شعار امسال به صورت بسیار ویژه تر مورد توجه قرار گرفته است.

آزادسازی حریم نارین قلعه جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری است

احمد آخوندی هم در این نشست در ارتباط با بحث نارین قلعه میبد اظهار داشت: بحث آزادسازی حریم نارین قلعه در این دولت انجام شد و نقشه برداری هم صورت گرفته و موضوع تامین مالی ان هم در سفر دوم رئیس جمهور به استان به عنوان یک پروژه اختصاصی تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در این بحث وجود دارد این است که اکثر افرادی که در آن حریم هستند سند مالکیت ندارند و به دنبال رفع آن با همکاری اداره کل ثبت اسناد هستیم.

دستیار ویژه استاندار یزد با اشاره به اختلافات مربوط به ثبت میراث ناملموس کاربافی برای اردکان و میبد گفت: پیشنهاد استان یزد این است که ما منطقه ملی کاربافی در استان یزد داشته باشیم و در نقاطی که کاربافی انجام می‌شود بتوانیم از این ارزش استفاده کنیم.

برگزاری نشست‌های خبری ویژه شهرستان‌ها زمینه بهبود فضای اطلاع رسانی را فراهم می‌کند

سیدجمال سجادی پور هم در این نشست ضمن تسلیت شهادت حادثه راسک و به شهادت رسیدن تعدادی از پاسداران سپاه الغدیر یزد در این حادثه اظهار داشت: هر جامعه و فرهنگی نیاز به اطلاع رسانی به عموم مردم دارد و در شهرستان میبد هم رسانه‌ها به خوبی در این حوزه فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از فضای حقیقی ما در فضای مجازی رقم می‌خورد و امیدواریم که این چنین جلساتی بتواند به بهبود کیفیت مطالب در فضای مجازی هم کمک شایانی کند.

فرماندار شهرستان میبد با تأکید بر اینکه بهترین پل ارتباطی بین مسئولان و مردم رسانه‌ها هستند خاطرنشان کرد: در این حوزه خوشبختانه رسانه‌های شهرستان میبد با اطلاع رسانی و انتقال مسائل و مشکلات مردم به مسئولان در شهرستان نقش بسیار مهم و خوبی را ایفا می‌کنند.

میبد رتبه نخست استان در سرانه تعداد رسانه را دارد

احسان عابدی هم در این نشست اظهار داشت: شهرستان میبد 25 رسانه دارای مجوز داریم که به لحاظ سرانه رسانه رتبه نخست استان یزد را دارد و فضای خوبی هم در رسانه های این شهرستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های شهرستان میبد این است که محله به محله رسانه در این شهرستان وجود دارد و مسائل را به صورت محله‌ای پیگیری می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ابتکاری که استاندار یزد به خرج داده‌اند و نشست‌های خبری به صورت شهرستانی برگزار می‌شود ابتکار بسیار خوب و فرصتی برای رسانه‌هاست که بتوانند مطالب و سوالات محلی و مربوط به شهرستان را منتشر کنند.

عابدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این نشست مطالبات مردم از مسئولان بیان می‌شود، انتظار داریم که رسانه ها هم مطالب را آنگونه که هست منتقل کنند تا مردم هم بتوانند از این فرصت و مطالبی که بیان می شود استفاده کنند.

افزایش چشم‌گیر اعتبارات شهرستان میبد در دولت سیزدهم

مجید دهقانی‌زاده هم در این نشست اظهار داشت: با استقرار دولت سیزدهم یکی از دغدغه های اصلی استان تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در نقاط مختلف استان بود که چندین و چند سال به صورت نیمه تمام معطل مانده بودند.

وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم این بود که تکمیل پروژه های نیمه تمام را وظیفه خود دانست و پروژه جدیدی را شروع نکرد گفت: در سال 99، شهرستان میبد 15 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبارات تخصیص یافته از محل شورای برنامه ریزی و توسعه استان داشته که بخش بیشتر آن اسناد خزانه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: در سال 1400 این عدد برای شهرستان میبد به 66 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید که بیشتر این مبلغ هم در زمان فعالیت دولت سیزدهم بوده که بالای 95 درصد آن نقدی بوده است.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه تمام این مبالغ به صورت کامل اختصاص یافته است ادامه داد: در سال 1401 این عدد به 77 میلیارد تومان رسیده و در سال گذشته هم که هنوز تمام نشده و سال مالی آن تا شهریورماه به پایان می‌رسد، 85 میلیارد تومان به شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه عوارض آلایندگی هم تعیین مصادیق آلایندگی طبق قانون بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است و صنایعی که یک سری از شاخص‌ها را داشته باشند در لیست وارد شده و این لیست در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و پس از مدتی این عوارض وصول می‌شوند که از جمله این شاخص‌ها این است که صنایع با بیش از 50 نفر نیرو و تاثیر آلایندگی به بیش از یک شهرستان است.

وی با بیان اینکه عوارض آلایندگی میبد در سال 99 صرفا 100 میلیون تومان بوده است گفت: این عدد در سال 1400 به یک میلیارد و 500 میلیون تومان، در سال 1401 به 25 میلیارد تومان و در سال گذشته هم به دلیل اختلاف نظری که در ضریب آن هم در سطح ملی وجود داشته ابلاغ نشده ولی در دستور کار است و قطعا به همان میزان و یا بیشتر خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث عوارض ارزش افزوده هم که بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و به صورت نقد واریز می‌شود هم تحول بسیار عظیمی صورت گرفته که بخشی از آن ماحصل اقداماتی است که در کارگروه‌های مرتبط استان یزد و پیگیری‌های شخص استاندار یزد در زمینه انتقال پرونده‌های مالیاتی خارج از استان به یزد محقق شده بوده است.

دهقانی‌زاده گفت: در سال 99 کل شهرستان میبد 28 میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده دریافت کرده که در سال 1400 به 116 میلیارد تومان رسیده، در سال 1401 به 171 میلیارد تومان و در یازده ماهه سال گذشته به 228 میلیارد تومان رسیده که افزایش بسیار چشم گیری را شاهد بوده است.

وی ادامه داد: در بحث درآمدهای حاصل از بازگشت اعتبارات معادن هم در سال 1399 و 1400 هیچ رقمی برای هیچ شهرستانی از جمله میبد در استان یزد نداشتیم ولی در سال 1401 با پیگیری‌هایی که انجام شده 12 میلیارد تومان و در سال 1402، 32 میلیارد تومان در اختیار شهرستان میبد قرار دادیم که به صورت مستقیم به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه معادن شهرستان میبد رقم بسیار زیادی در زمینه حقوق دولتی ندارد گفت: در عین حال 4 میلیارد تومان هم از 15 درصد به شهرستان میبد اختصاص پیدا کرده است.

دهقانی‌زاده ادامه داد: اعتبارات بازآفرینی هم بخشی از همین عوارضی است که قانون‌گذار مشخص کرده و عینا بین پروژه‌های مشخص شده طبق قانون در حوزه‌هایی از جمله مدارس و بهداشت هزینه شده است.

دو هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در میبد تایید نهایی شدند

احسان خواجه رضائی هم در این نشست اظهار داشت: پراکندگی که در شهرستان میبد در حوزه ساخت مسکن داریم در هیچ کجای استان نداریم و این یک مزیت بسیار بزرگ است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه احصای اراضی برای تمامی متقاضیان انجام شده گفت: 10 هزار متقاضی ثبت درخواست داشتند که قریب به دو هزار متقاضی تأیید نهایی شدند و کار آنها در حال پیش رفتن است.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد افزود: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در میبد خوب است و یکی از موضوعات بسیار مهمی که در زمینه تأیید متقاضیان وجود دارد بحث سکونت به میزان حداقل پنج سال در محل مورد نظر است.

مشکلی در زمینه نهضت ملی مسکن در اردکان وجود ندارد

نادریان‌زاده هم در این نشست اظهار داشت: در شهرستان میبد 5 سایت فعالیت داریم که نخستین آن 210 به صورت گروه ساخت برای اولین بار در کل استان ساخته و خوشبختانه تجربه خوبی شد و به سایر نقاط استان اشاعه دادیم.

وی ادامه داد: دومین سایت شهرستان میبد سایت 400 واحدی است که به واسطه کمبود زمین در شهرستان میبد از بنیاد مسکن در اختیار افراد قرار گرفت و به واسطه آماده بودن طرح سرعت بسیار خوبی داشت و پس از آماده‌سازی توانستیم واحدها را در مرحله اسکلت به اتمام رسانده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد با اشاره به اینکه این سایت در حوزه آماده‌سازی نیاز به اقدامات بسیار بیشتری داشت گفت: قیمت‌های پروژه‌های نهضت ملی، قیمت تمام شده است و هزینه‌های آماده‌سازی در آن در نظر گرفته و به صورت شفاف اعلام شده است.

نادریان‌زاده خاطرنشان کرد: سایت بعدی سایت 70 هکتاری سعید آباد است و با توجه به اینکه در مهرماه سال گذشته طرح آماده سازی آن تهیه و زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت، کار آماده‌سازی آن که بسیار زیاد هم بود انجام گرفت و در حال حاضر این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواری که تا شهریور آماده سازی آن به صورت کامل اجرایی شود.

وی سایت بعدی را مربوط به ندوشن دانست و گفت: در این بخش 290 واحد در دو سایت داریم که 40 سایت اقدام ملی مسکن همه آماده سازی شده و 250 واحد نهضت ملی مسکن هم اقدامات واگذاری صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد با بیان اینکه در سایت بفروئیه هم قرعه‌کشی انجام و زمین به متقاضیان واگذاری شده و یا در حال واگذاری است، گفت: خوشبختانه در این شهرستان مشکلی در حوزه مسکن نداریم.

انتهای پیام/781

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هم در این نشست اظهار معاون هماهنگی امور یزد خاطرنشان اختصاص پیدا کرده صنایع آلاینده اختصاص پیدا شهرستان میبد برنامه ریزی میلیارد تومان نهضت ملی مسکن میلیون تومان استاندار یزد محور عقدا استان یزد دهقانی زاده دولت سیزدهم پیدا کرده دانش بنیان بنیاد مسکن نارین قلعه آماده سازی قرار گرفت سال گذشته سال 1401 پروژه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۶۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: طی دو سال گذشته نیز ۲۹ مجوز به‌منظور تاسیس موزه خصوصی صادر شده و ۷۴ موزه خصوصی تمدید مجوز شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی دارابی؛ نشست قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور اظهار کرد: ما قدردان کار بزرگ مجموعه‌دارها در حفاظت و حراست از فرهنگ، میراث و هویت کشور هستیم.

او افزود: هیچ دولت و حاکمیتی بدون مردم معنا پیدا نمی‌کند، هویت و حیات میراث‌فرهنگی وابسته به مردم است. نقش دولت‌، تسهیلگری، حمایت‌ و نظارت است و نباید در امور مربوط به تصدی‌گری ورود کند.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، موزه‌ها را تابلوی راهنمایی برای جامعه امروز عنوان کرد و افزود: کاردکرد موزه‌ها صرفاً جمع‌آوری و ارائه گنجینه‌ها نیست بلکه علاوه بر نگاهداری از تاریخ خوانش و راه حلی برای امروز و فردای جامعه محسوب می‌شوند و در دیپلماسی فرهنگی نقشی موثر دارند.

تشکیل کارگروهی به‌منظور احصاء و پیگیری موضوعات مطرح شده در جلسه، اختصاص مکانی به عنوان دفتر انجمن مجموعه‌دارها، برگزاری نشست سالانه و تجلیل از برترین‌ مجموعه‌دارهای کشور، معرفی مجموعه‌ها و مشارکت در تهیه بانک اطلاعاتی، از دیگر نکات مطرح شده از سوی معاون میراث‌فرهنگی بود.

دوره تخصصی "داوری مهر اصالت ملی" برگزار می‌شود

او همچنین مجموعه‌دارها را گنجینه‌ای از تجربه، دانش عشق، انگیزه و اراده دانست و افزود: از آنجا که آموزش پایه توسعه است، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سوی مجموعه‌دارها ضرورت دارد. 

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی همچنین به شعار «هر شهر یک موزه» برای تحقق اشاره کرد و جانمایی مکان‌ موزه‌ها را در شهرهای مختلف مورد تاکید قرار داد.

دارابی، اقتصاد میراث‌فرهنگی را موضوعی مورد غفلت واقع شده عنوان و به ضرورت تدوین تقویم رویدادهای میراث‌فرهنگی اشاره کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر سند ملی میراث‌فرهنگی و سند ملی موزه‌داری کشور با مشارکت بخش خصوصی در حال تدوین است از مجموعه‌دارها خواست در این راستا نظرهای خود را مطرح کنند و مشارکت داشته باشند.

صدور 64 مجوز مجموعه‌داری در دولت سیزدهم

هادی میرزایی؛ مدیرکل موزه‌ها با اشاره به برگزاری این جلسه به‌منظور توسعه همکاری و ایجاد زمینه‌ای برای شناسایی اشیاء تاریخی در اختیار افراد و ترغیب فعالیت به شکل قانونی ادامه داد: در طول دو سال گذشته 64 مجوز مجموعه‌داری صادر شد و 78 مورد تمدید مجوز انجام گرفته و در سامانه جام نیز 71 هزار شیء توسط مجموعه‌دارها ثبت شده است.

او ادامه داد: طی دو سال گذشته نیز 29 مجوز به‌منظور تاسیس موزه خصوصی صادر شده و 74 موزه خصوصی تمدید مجوز شدند.

4500 مجموعه‌دار خصوصی داریم

منوچهر لطفی؛ رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران با اشاره به شناسایی 4500 مجموعه‌دار خصوصی در کشور افزود: تخمین می‌زنیم مجموعه‌دارهای سراسر کشور 8 هزار و 500 نفر باشند که نیمی از آنها را شناسایی کرده‌ایم و تلاش انجمن مجموعه دارها نزدیک‌کردن فعالان این حوزه و تعامل با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

او با بیان اینکه تهران دارای 500 مجموعه دار حرفه‌ای است، ادامه داد: از این تعداد 200 نفر آمادگی تاسیس موزه را دارند که اگر 200 مکان از سوی وزارت میراث‌فرهنگی در اختیار آنها قرار بگیرد موزه‌هایی بی‌نظیری را در کشور خواهیم داشت.

لطفی هدف از تاسیس انجمن مجموعه‌دارها را معرفی و شناخته شدن این افراد عنوان و ابراز امیدواری کرد این مهم تحقق پیدا کند.

همچنین در بخشی از این نشست، مجموعه‌دارهای حاضر به بیان نظر، پیشنهاد و دغدغه‌های خود پرداختند که اختصاص مکانی برای دفتر انجمن مجموعه‌دارها، تشکیل کارگروه ویژه و حمایت به‌منظور برگزاری نمایشگاه در سایر کشورها از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده بود.

حسن امین (استاد دانشگاه گلاسگو، حقوقدان، مؤلف و مجموعه‌دار کتاب و نسخ خطی)، محبوبه کاظمی دولابی، قنبرعلی کرمانی، علیرضا عسگری، کامران نجف‌زاده، ناصرالدین حسن‌زاده، راما وزیری، سیدحسین موسوی یکتا، آرمین شهریاری، خسرو احمدوند، عبدالعلی پژویان، رضا سمایی، پویا خادمیان، بهنام بیگدلی، محمود دلیر، محمدامیر راد و میریام گوتس (مدیر سراموزه راهگشای بادرود و همسر فرانسوی الاصل محمد رهگشا که بیش از 25 سال است در ایران سکونت دارد) در این جلسه حضور داشتند. گوتس با اشاره به علاقه وافر خود به فرهنگ و هنر ایران گفت: گمان می‌کنم من ایرانی‌ترین فرد این جلسه هستم!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • بدمستی در برابر مست عشق