Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:56:54 GMT

۵۰ درصد خطوط انتقال آب روستایی خواف فرسوده است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۰۸۱۶۸۲

۵۰ درصد خطوط انتقال آب روستایی خواف فرسوده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: حدود ۳۵ درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع شهر و ۵۰ درصد خطوط روستاهای خواف فرسوده است.

محسن چهکندی در گفت و گو با ایسنا از آغاز عملیات اصلاح شبکه فرسوده آب روستای علی‌آباد خواف خبر داد و افزود: عملیات اصلاح ۸۰۰ متر از شبکه فرسوده آب شرب روستای علی‌آباد بخش جلگه زوزن این شهرستان با مشارکت دهیاری و مردم آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش کیفیت و پایداری آب شرب، نوسازی شبکه فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب با اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف بیان کرد: در این پروژه، لوله‌های فرسوده با لوله‌های جدید ۱۱۰، ۷۵ و ۶۳ میلی‌متری پلی‌اتیلن تعویض و انشعابات مشترکان نیز استانداردسازی و نوسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه عمرانی در مدت زمان ۲ ماه به پایان خواهد رسید و اهالی روستای علی‌آباد بخش جلگه زوزن از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

چهکندی با اشاره به اینکه روستای علی‌آباد ۲۵۰۰ مشترک دارد، عنوان کرد: حدود خطوط انتقال و شبکه توزیع این روستا فرسوده است.

وی با بیان اینکه با اصلاح شبکه فرسوده آب روستای علی‌آباد حدود ۱۰ درصد از پرت آب جلوگیری خواهد شد، گفت: با پیگیری‌های فرماندار خواف شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی متعددی در حوزه آب‌رسانی در روستاهای بخش جلگه زوزن هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با اعلام اینکه نیمه دوم سال ۱۴۰۲ هم حدود ۲۰۰۰ متر در همین روستا اصلاح شبکه شده است، ادامه داد: فرسودگی خطوط آب‌رسانی  یکی از چالش‌های این اداره است.

 وی خاطرنشان کرد: در بخش شهری ۳۵ درصد فرسودگی خطوط انتقال و شبکه توزیع داریم که در سال گذشته تاکنون بیش از ۷ هزار فقره اتفاق با تلاش نیروهای اتفاقات امور رفع شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف همچنین از فرسوده بودن ۵۰ درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای این شهرستان خبر داد.

امور آب و فاضلاب شهرستان خواف، تأمین آب شرب ۳۱ هزار و ۲۸ مشترک شهری و ۲۱ هزار و ۸۲۴ مشترک روستایی با ۴۲۶ کیلومتر خط انتقال و ۸۶۰ کیلومتر شبکه توزیع آب را برعهده دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها خطوط انتقال آب شبکه آبرسانی روستایی شبکه فرسوده آب خبرهای شهرستان خواف استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی شهرستانها استانی فرهنگی و هنری مدیر امور آب و فاضلاب خواف خطوط انتقال و شبکه توزیع روستای علی آباد شبکه فرسوده درصد خطوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۸۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت

محسن چهکندی گفت: به منظور ذخیره سازی و تأمین آب پایدار روستاییان، عملیات اجرایی احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب شرب در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به تازگی آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجتمع شهدای بخش جلگه زوزن خواف، هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب موجود است که با تکمیل این طرح ظرفیت آن به سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب افزایش می یابد و ۱۳ هزار نفر از اهالی مناطق روستایی منطقه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: یک مخزن ذخیره آب شرب دیگر در روستاهای تحت پوشش این مجتمع به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در اواخر سال گذشته احداث و به بهره برداری رسید.

چهکندی تصریح کرد: ذخیره سازی آب در مخازن با توجه به افزایش مصرف و افت فشار آب و بروز مشکل برای اهالی مناطق روستایی در فصل های گرم سال از اهمیت زیادی برخوردار است و ضمن تامین آب شرب پایدار مشکلات مردم را کاهش می دهد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید