Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@15:20:33 GMT

حرکت در مسیر نورانی شهدا وظیفه همگانی است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۰۹۵۷۴۹

حرکت در مسیر نورانی شهدا وظیفه همگانی است

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: حرکت در مسیر نورانی شهدا وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم فروردین_ در اولین همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان، دوری از خدا و وابستگی به مادیات را باطن دنیا دانست و اظهار کرد: باطن دنیا باعث می‌شود انسان تمام تمرکز و انگیزه خود را در جهت دنیاطلبی به‌کار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی «شهید محمدحسین حمزه» را یکی از اولیای الهی معرفی کرد و افزود: شهید حمزه از دلبستگی به لوازم دنیا نظیر همسر و فرزند، سرافرازانه عبور کرد و مسیر شهادت را انتخاب کرد که به عالی‌ترین درجات می‌انجامد.

امام جمعه سمنان با یادآوری رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام گفت: برخی افراد وقتی به موقعیت و مسئولیتی دست پیدا می‌کنند، از همان روز اول درپی دستیابی به مرحله بالاتر هستند که این امر به تعبیر رهبر معظم انقلاب برکت کار را کم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان حرکت در مسیر نورانی شهدا را وظیفه همگان دانست و گفت: اگر در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم بتوانیم آخرت و رضایت خداوند متعال را هدف غایی خود قرار دهیم راه شهدا را ادامه داده‌ایم.

مطیعی با بیان اینکه شهدا گوی سبقت را ربودند، خاطرنشان کرد: اخلاص و خودسازی شهدا یکی از عوامل مهم دستیابی آنان به سعادت و رستگاری است.

کد خبر 743188

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تجليل از خانواده هاي شهدا شهیدان امام جمعه سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۰۹۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است

ایسنا/زنجان نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اعتقاد به اینکه برخی افراد با وجود علم و دانش، راه گمراهی را در پیش گرفتند، گفت: این افراد مبانی دین را که مهمترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه است، انکار می‌کنند که باید متولیان فرهنگی در این زمینه ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در همایش حکمت مطهر که به‌مناسبت هفته عقیدتی - سیاسی سپاه در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سایه دانش عمیق، انسان سعادت آخرت را نصیب خود می‌کند و افرادی که به دنبال آگاهی عمیق نبودند و به حداقل آگاهی بسنده کنند، خیر زیادی ندارند.

وی بیان کرد: با بررسی احادیث می‌توان به اهمیت توجه به علم و دانش در جامعه اسلامی پی برد، پیروان اهل بیت حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید مطهری الگوی جامعه بود و افکار و عقایدش روشنگر راه تمام رهجویان است، افزود: خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است چون در این راه، بینش عمیقی پیدا و زیر سایه دانش و آگاهی عمیق تقرب پیدا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • رهبر معظم انقلاب: جوانان باید منطق شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» را بدانند
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند